cowcasaMedlem sedan jan. 200468 inlägg Hej!
Jag vill lägga in ett mail-formulär på min hemsida. Jag sökte här på webforum och hittade några script men det fungerar inte som de ska. När man fyllt i formuläret och ska skicka iväg sitt meddelande så kommer det upp en ruta som säger:
"Det här formuläret skickas via e-post.
Om du skickar formuläret kommer din e-postadress att visas för mottagaren och formulärdata kommer att skickas utan kryptering.
Du kan välja att fortsätta eller avbryta"
Även om man väljer "fortsätta" så funkar det inte som det ska.
Vad gör man åt detta?
Konstigt, det har aldrig hänt för mig. Du tror inte att det kan bero på webbläsaren? Vilken webbläsare använder du?
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Antar att du använder ett formulär med <form action="mailto:namn@domän.se"> ...?
När man gör det så är använder webläsaren automatiskt standardprogrammet för epost. Det innebär att mailet skickas mha mailprogrammet, t.ex Outlook, och då ser följdaktligen mottagren vilken email adress som avsändaren har.
Ett bättre sätt att skicka mail med formulär är att använda PHP eller ASP, då skickas mailet från webservern istället.
cowcasaMedlem sedan jan. 200468 inlägg Jag kör med IE.
Det stämmer nog, jag får väl leta reda på ett php-script i stället.
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg <?php
mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");
?>
Jag kanske borde lägga upp min modifierade version av walter groupious phpmailformulär då.