Hej hur skriver jag för att få en target i följande kod?
onClick="location.href='2004/kanaan_invite.asp';"
Jag sökte lite i forumet och hittade bara en tråd men den hjälpte mig inte.
/Speedy
8 svar · 372 visningar · startad av wborg
onClick="location.href='2004/kanaan_invite.asp';"
Jag sökte lite i forumet och hittade bara en tråd men den hjälpte mig inte.
/Speedy
Vill du att "2004/kanaan_invite.asp" ska öppnas i en annan frame eller i ett nytt fönster?
Om det är en annan frame beror det på hur ditt frameset / dina iframes är uppbyggda. Visa i så fall hur det ser ut.
Om det är ett nytt fönster kan du skriva:
onClick="window.open('2004/kanaan_invite.asp','kanaan');"
Re: Target i onClick
wborg skrev:
onClick="location.href='2004/kanaan_invite.asp';"Jag sökte lite i forumet och hittade bara en tråd men den hjälpte mig inte.
Om du med en vanlig länk skulle skrivit <a href="2004/kanaan_invite.asp" target="minFrame"> blir motsvarande kod för ett onclick onClick="window.minFrame.location.href='2004/kanaan_invite.asp';".
Spango, ditt exempel funkade inte.
dectgap, framesetet ser ut på följande sätt:
<frameset rows="66,*,24" border="0" frameborder="no">
<frame src="top.asp" name="top" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frameset cols="160,*" border="0" frameborder="no">
<frame src="menu.asp" name="menu" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frame src="main.asp" name="main" border="0" frameborder="no" scrolling="auto" noresize>
</frameset>
<frameset cols="40%,*,10%,40%" border="0" frameborder="no">
<frame src="copyright.asp" name="copyright" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frame src="online.asp" name="online" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frame src="onlinetext.asp" name="onlinetext" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
<frame src="date.asp" name="date" border="0" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
</frameset>
</frameset>
<noframes>
</noframes>
vill att länken ska öppnas i main
/Speedy
parent.main.location.href='blabla.asp';
Tack Vimp
När jag skriver
onClick="window.open('R:\intranet\miljø_&_sikkerhed\<%=RecSet("filnavn")%>','nyt_fonster');"
Så går det helt åt pipan
ø blir nån konstig symbol och det blir & också
Hur kan jag kommautanom detta? Har försökt med teckenkoder men det gick inte så bra det heller.
Starta ny tråd kanske? Prova med
onClick="window.open('file:///R:/intranet/miljø_&_sikkerhed/<%=Server.UrlEncode(RecSet("filnavn"))%>','nyt_fonster');"
Eller:
<a href="file:///R:/intranet/milj%C3%B8_&amp;_sikkerhed/<%=Server.UrlEncode(RecSet("filnavn"))%>"
onclick="window.open(this.href,'nyt_fonster'); return false;">
Länk
</a>
(Så borde det fungera även för oss som har inaktiverat JS ;))