Har för mig att det finns något man kan skriva för att få fram en horisontell "bar" på en sida. (För att avdela text.) Någon som begriper vad jag menar och vet hur man gör? :q
Horisontell avdelare
7 svar · 918 visningar · startad av aasah
<hr>
sorry, men den var för lätt ;)(inte menat att håna, men många misstar sig på horisontell och vertikal) menar du värkligen horisontell?
<hr/>
frankof - ingenting är lätt när du inte kan det! :( Med min luddiga frågeställning var det inte så lätt att komma på vad jag skulle söka efter. wF brukar ställa upp även på "för" lätta frågor!
Vad är det för skillnad på <hr> och <hr/>? Dvs vad gör "/" för nytta?
<hr> är HTML, <hr/> är xhtml.
Rent tekniskt kommer sig det extra "/"-tecknet i "hr a'la XHTML" av att det är så man skriver "tomma element" (dvs element som inte har någon sluttagg) i XML och att XHTML:s taggar helt och fullt följer de regler som finns i XML-specifikationen (i HTML följer taggarna reglerna i SGML-specifikationen, och där behövs inget "/" för "tomma element")
Tackar! :)
aasah skrev:
frankof - ingenting är lätt när du inte kan det! :( Med min luddiga frågeställning var det inte så lätt att komma på vad jag skulle söka efter. wF brukar ställa upp även på "för" lätta frågor!
Vad är det för skillnad på <hr> och <hr/>? Dvs vad gör "/" för nytta?
Som sagt, det var inte för att håna eller vara elak, sorry om det uppfattades så :r