Jag har ett ytterst märkligt problem. Det är så att radavståndet på min sida (placerat i en <div> ) ökar när jag uppdaterar. Det ser alltså ut som det skall när man först går in på sidan, men så fort jag klickar på "uppdatera" så ökar avståndet mellan textraderna...!
Ngn som känner igen problemet så här på rak arm..?
Tack!
då den sidan som själva div:en ligger på är ganska stor så är det svårt att veta vilken kod jag skall visa er... men här är länken till sidan: http://www.dwdesign.se/test/
Problemet syns bäst på "portfölj-sidan"
Här är koden kring div:en
<td width="350" height="214" valign="top">
<div style="width:349; height:213; overflow:auto;" >
<?
// Nedan visas den valda sidan.
TheRest($_GET['sidan']);
?>
</div>
</td>
Som ni ser så hämtas den sida som angetts i menyn via funktionen TheRest.
kolla då upp detta med "standard" vs "quirks" mode, testa att ange en korrekt docktype för den htmlen du använder och sätt båda läsarena i samma "mode" (standard, går nu i quirks)
Sedan så undrar ifall den här typen av DIV (med overflow) är en standard, för jag vet att t ex Netscape och Konquer inte visar rulllisten när texten överskrider DIV:ens HEIGHT...
det blir ingen skillnad med hidden istället för auto. Men om jag däremot tar bort width & height så försvinner radavstånds-problemet, men texten blir ju då inte begränsad med en rullist..och det är ju det jag vill...
sorry, jag la inte upp den uppdaterade versionen till ert förfogande, den version du tittat på var den samma som från början.
Jag har dock nu lyckats fixa det... jag tog bort WIDTH:en på DIV:en, den är ju ändå begränsad av TD:ens WIDTH...varför den skulle spela ngn roll förstår jag inte... förstår du?
Precis som frankof skrev, så behöver du en "doctype". Men du behöver även en "charset".
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>titel</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
sorry, jag la inte upp den uppdaterade versionen till ert förfogande, den version du tittat på var den samma som från början.
Jag har dock nu lyckats fixa det... jag tog bort WIDTH:en på DIV:en, den är ju ändå begränsad av TD:ens WIDTH...varför den skulle spela ngn roll förstår jag inte... förstår du?