FaktorMedlem sedan feb. 200135 inlägg När jag skapar formulär så får jag ibland en extra radbrytning utan att skriva <BR> <P> eller något annat.
Trots att jag skriver i stort sett samma saker kan jag ibland få sidor utan den extra radbrytningen. Hur kontrollerar jag detta? Jag vill ha bort den
FaktorMedlem sedan feb. 200135 inlägg Givetvis kan man få se lite kod
-------------------------------
<TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2"><TR BGCOLOR="#DEDFDF"><TD>
<form>
<SELECT name="opt_select" class="text">
<OPTION name=p_dasc value="ORDER BY hm_senderdate ASC">DATUM: stigande</OPTION>
<OPTION name=p_ddesc value="ORDER BY hm_senderdate DESC">DATUM: fallande</OPTION>
<OPTION name=p_nasc value="ORDER BY hm_sender ASC">NAMN: stigande</OPTION>
<OPTION name=p_ndesc value="ORDER BY hm_sender DESC">NAMN: fallande</OPTION>
<OPTION name=p_lasc value="ORDER BY hm_senderlocation ASC">AVD: stigande</OPTION>
<OPTION name=p_ldesc value="ORDER BY hm_senderlocation DESC">AVD: fallande</OPTION>
</SELECT>
<input type="Text" class="text" size="25" name="opt_value">
<input type="Submit" class="text" name="submit" value="Filtrera"></form></TD><TD COLSPAN="5"></TD></TR>
<TR BGCOLOR="#000000"><TD COLSPAN="6" HEIGHT="1"></TD></TR>
<TR BGCOLOR="#336699"><TD COLSPAN="6" HEIGHT="5"></TD></TR>
<TR BGCOLOR="#183C84"><TD COLSPAN="6" HEIGHT="15"></TD></TR></TABLE>
---------------------------
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Det är inte så att formuläret ligger i en tabell och att form-taggen har hamnat inuti en td???
I såna fall har jag nämligen råkat ut för att det har kommit med en extra radbrytning...
Såg att det var så....
Lägg form-taggen mellan tex tr och td så kommer du runt det!
------------------
Du lever bara en gång och den gången är nu!
[Redigerat av Lina den 08 maj 2001]
FaktorMedlem sedan feb. 200135 inlägg Tack så mycket för hjälpen. Provade att flytta <FORM> och </FORM> så de hamnade för första <TD> och efter sista </TD> och nu ser det jättefint ut ;)
MMedlem sedan aug. 200065 inlägg <form style="margin-top:0px; margin-bottom:0px"> då blir det ingen radbrytning. Funkar dock endast i explorer.
En annan fusklösning som även fungerar i netscape är att gömma formtaggen i en tabell:
<table>
<form>
<tr><td>
bla bla
</form>
</td></tr>
</table>
Men som sagt, det är FUSK och inte speciellt snyggt. :)
------------------
/M