Hej!
Försöker styla en inputtagg i ett formulär. Jag vet att NN inte stödjer detta. I NN försvinner formulärfältet helt, det brukar visas utan style i NN fast den är stylad har jag för mig.
<input size="15" name="address" style="border-style: solid; border-color: #888888; background: '#EFEFDE'">
Har jag kanske skrivit fel?
cya Jörgen
------------------
*** Det brukar lösa sig sade hon som satt och sket i vasken ***
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Testa
<input size="15" name="address" style="border-style: solid; border-color: #888888; background-color: #EFEFDE;">
------------------
"I got nothing against god, it's his fanclub i don't like".
[Redigerat av casca den 05 maj 2001]
Så som casca skrev nu är rätt. Netscape 4 kommer inte förstå något av det, men formulärfältet kommer inte försvinna. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Thanx!
------------------
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Den vill inte visa det endå, här kommer lite mer kod.
mvh Jörgen
<form action="adressen" method="post">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="userid" VALUE="epost">
<input type="HIDDEN" name="action" value="subscribe">
<p><font face="Verdana,Arial" size="-2" color="#888888">Nyhetsbrevet:</font><br>
<input size="15" name="address" style="border-style: solid; border-color: #888888; background-color: #EFEFDE;"><br>
<br><input type="image" src="bilder/knapp.jpg" name="B1" value="subscribe" border="0" title="Få intressanta nyheter direkt ner i din mailbox!"></p>
</form>
------------------
MMedlem sedan aug. 200065 inlägg border-style: solid
Jag har för mig att just border-style av någon anledning får formuläret att försvinna helt (alla andra styles ignoreras av ns men formuläret visas åtminstone). Du måste helt enkelt ta bort border-style för att det ska funka i båda.
------------------
/M
Inget försvinner för mig. Använder Netscape 4.75.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
MMedlem sedan aug. 200065 inlägg Jag hade i alla fall exakt samma problem, men det var nog för netscape 4.0 år sedan ungefär. Det är möjligt att jag har fel, men jag är ganska säker på att det då var border-style som var problemet.
------------------
/M
antonMedlem sedan juli 200039 inlägg Jag skulle vilja använda en liknande style tag, men hur skall man skriva i sin includerade css fil för att få det att fungera?
------------------
Ostbågar...
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Anton,
CSS-filen
.fetborder { border-style: solid; border-color: #888888; background-color: #EFEFDE; }
Formuläret:
<input size="15" name="address" class="[b]fetborder[/b]">
------------------
webmaster resources
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Lade den utanför de nästlade tabellerna så funkade det.
Tack för allt engagemang!
mvh
Jörgen
------------------