webForumDet fria alternativet

tabell-länk

9 svar · 332 visningar · startad av Calevan

CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg

Hej!

Bannern på min sida är en bakgrundsbild som ligger i en tabell (har cellpadding på tabellen så därför la jag den som bakgrundsbild). Nu vill jag ju att man ska kunna klicka på bannern och komma till första sidan, men det är ju ingen vanlig bild, som man kan lägga en länk på. hur ska jag göra?

tack!

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

Det går att göra i te.x Image Ready

CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg

jaha. du har inte lust att ge lite kod?

CheguelinMedlem sedan juli 2003303 inlägg

Jag vet inte om detta är en snäll lösning eller inte men jag tycker att du ska ha en bild och helt enkelt sätta margin på den, typ margin: -5 0;

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg
[red]
<tr>
     <td [b]onclick="document.location='/index.htm';"[/b]>&nbsp;</td>
</tr>
[/red]

mv icaaq

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Om bilden ligger som bakgrund i en <td> borde man också kunna göra såhär:

<td><a href="#" style="display:block;width:100%;height:100%;text-decoration:none">&amp;nbsp;</a></td>

om man av någon anledning vill slippa scripts ;)

På detta sätt kan man också enkelt lägga till ":hover-effekter" ;)

jarvklo, jag ogillar som vi båda vet ditt (enligt mig) omotiverade användande av &nbsp;. Det fungerar utmärkt utan det, så varför bry sig om att sätta dit det? Angående :hover så är det segare än att använda onmouseover respektive onmouseout vill jag minnas sedan jag använde det förr, åtminstone i Internet Explorer.

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Cheguelin skrev:

jarvklo, jag ogillar som vi båda vet ditt (enligt mig) omotiverade användande av &nbsp;. Det fungerar utmärkt utan det, så varför bry sig om att sätta dit det?

Tomma TD-taggar visas olika i olika webbläsare. I vissa visas de inte alls, om det inte finns något innehåll. Dräför är det alltid rekommenderat att använda   i tomma TD-taggar.

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Cheguelin - Puss och glad midsommar på dig också :moose

... och om du inte gillar min kodningsstil så föreslår jag att du lägger in mig i din ignore-lista så att du slipper se mina inlägg istället för att fortsätta ägna dig åt att förse trådar som den här med onödiga negativismer :bla

I'm on a mission from God :) Jag är inte negativ, jag stör mig bara på vissa grejer -- ni förstår, jag är ganska pedant av mig. Hur som helst så köper jag väl &nbsp;-grejen om det är så som LeonL säger. Jag hoppas att ni alla håller med mig om att det ser extremt fult ut. Btw, jarvklo, jag gillar dig och kommer inte att ignora dig.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)