Hemsideskola
9 svar · 2 947 visningar · startad av Stojjan
Har orten där du verkar ett lag i någon av de högsta serierna så är ett enkelt trick att skriva en rad om deras senaste match. Då upplever besökarna att sidan är aktuell. Om du bor i Solna är detta inget bra tips, du kan förlora kunder.
:bire
Jag kan omöjligt uppfatta texten som seriös då den dels stundtals har ett dåligt språk och dessutom innehåller inslag som...
Har orten där du verkar ett lag i någon av de högsta serierna så är ett enkelt trick att skriva en rad om deras senaste match. Då upplever besökarna att sidan är aktuell. Om du bor i Solna är detta inget bra tips, du kan förlora kunder.
Jag kan missuppfatta den biten men jag tror inte att han gillar AIK. Det gör inte jag heller men det hör inte hit, meningen är bisarr.
Det är en bra idé att gå igenom alla avtal du har med telefonkataloger och avsluta dem om du har en bra URL så det funkar via google.
Det finns folk, framförallt i småföretagsbranschen, som knappt har en sajt eller som inte använder Internet överhuvudtaget.
Du är inte Telia, Nordea, eller Folksam som satt i system att förakta sina kunder.
Ja jag säger då det.
Sedan föregår han inte med gott exempel själv vad gäller sajtbygget. Kolla exempelvis valideringen av kurtsvensson.se men också alla missar han har med upprepande bakgrunder, konstiga marginaler och så vidare.
Jag förstår ärligt talat inte hur han har samvete nog att publicera texten. :OO
Han verkar trivas och ha kul i alla fall! Vad jag förstått är det hans syfte. Tror ironin i hans texter är ganska stor. Sen tror jag inte att han gjort sajten själv
Fjöl av! :birp
Om Kurtan skrev:
Kurt är en virtuell person. Han finns inte utanför Internet och boksidor.
[...]
Kurt har som specialitet att kunna lite om i stort sett allt och därför som mål att kunna ingenting om allting.
Dryden skrev:
Jag kan omöjligt uppfatta texten som seriös då den dels stundtals har ett dåligt språk och dessutom innehåller inslag som...[...] Det finns folk, framförallt i småföretagsbranschen, som knappt har en sajt eller som inte använder Internet överhuvudtaget. [...] Ja jag säger då det. [...] Sedan föregår han inte med gott exempel själv vad gäller sajtbygget. [...] Jag förstår ärligt talat inte hur han har samvete nog att publicera texten. :OO
Äh, du är ju bara sur för att han klagar på Telia.
Herregud - imponerande att folk upprörs av sånt här.
Läsa mellan raderna anyone?...
Snubben säljer en bok "Att dö lycklig" vars (fiktiva) huvudperson heter Kurt Svensson.
Skarre skrev:
Dryden skrev:
Jag kan omöjligt uppfatta texten som seriös då den dels stundtals har ett dåligt språk och dessutom innehåller inslag som...[...] Det finns folk, framförallt i småföretagsbranschen, som knappt har en sajt eller som inte använder Internet överhuvudtaget. [...] Ja jag säger då det. [...] Sedan föregår han inte med gott exempel själv vad gäller sajtbygget. [...] Jag förstår ärligt talat inte hur han har samvete nog att publicera texten. :OO
Äh, du är ju bara sur för att han klagar på Telia.
Ja, vad trodde du?
;)
Citat från Kurt!
Publicera
En hemsida är ingen broschyr. Blir det fel så ändrar man. Ha inte
någon dum idé om att sidan skall vara färdig innan den
publiceras. En hemsida blir aldrig färdig. Den lever. Publicera när
du har en stomme där det finns lite information på varje ställe.
Sedan lägger du till information allteftersom. Du ändrar såväl som
tar bort. Det är bara genom att låta sidan vara i drift som du kan
se hur den skall förbättras.
Bra sagt! :-)