JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Hej!
Har problem med scrollers som uppstår fast jag inte har nån aning om varför:
http://server.jymdis.com/elite/
så fort texten blir för lång så uppstår det vertikala, det är helt i sin ordning, men även den horisontiella, varför??
Sidan är uppe från och till (när jag är hemma mao)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Delar av koden för Sidan genereras just nu dubbelt (två <!DOCTYPE, två <head> osv)...
Den horisontella scrollern uppkommer för att någonting som ligger i "tabellen med världskartan" gör att den "spänns ut" och blir bredare än det angivna måttet...
Kan kolla mer när du fixat det första problemet om du vill ;)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Första problemet åtgärdat :)
Nu är det här en "quick-n-dirty"-grej - men...
På samtliga sidor på hela webbplatsen har du "layouttabeller" med width="600" - men tabellen som omsluter just världskartan (som också är den tabell som blir "för bred" och orsakar den horisontella scrollern såvitt jag kan se) har du width="635" på...
finns det en tanke bakom det ?
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Nej, inte mer än att det inte gör nån skillnad *s*
Är satt till 600 nu, men som sagt uppstår det ju även om kartan är där eller inte.
Det blev skillnad i Mozilla iallafall ;)
Skall kolla om jag ser vad som kan tänkas vara orsaken i MSIE - Återkommer :bire
Såvitt jag kan få fram av mina inledande snabbtester med din kod, borde lösningen kunna vara såpass enkel som att lägga till
padding:0
för body i din stilmall...
(hoppas, hoppas :e )
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Hehe, jag hoppade också... men näe.. :(
Jag förstår verkligen inte vad som är fel. Det kvittar liksom om jag bara har vanlig text på sidan (har inget med tabellerna att göra alltså)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm..
/red - glöm det... Tankevurpa :r
Det verkar som om
html { overflow-x:hidden;}
för alla sidor som skall in i framen kan vara en lösning...
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg mjo.. men då försvinner den väl även om det skulle behövas? om man har en väldigt låg upplösning..
där måste ju vara nåt fel som gör att den uppstår tycker man?
jag lägger in den som tempfix men jag tycker nåt är jäkligt mysko :)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Njae - du har ju en fixerad bredd på framen som aldrig understigs... (dvs de med låg uppläsning får scrolla hela framen, aldrig innehållet på din sida inuti framen individuellt ;) )
Så problemet uppkommer bara om du själv skulle lägga in för bred information på sidorna...
... Och du har ju ambitionen att hålla dig *väl* under 635 pixlar iom att du valt att köra med 600 pixlar breda tabeller för layouten ;)
Men visst är det mysko hanterat av MSIE ;)