Frågan 7 juni 2004 06:03 #1 Tjena mors!
jag har en enkel hemsida på http://hem.bredband.net/lidrob/
grejen är att jag bara vill veta hur jag får sidan att börja ALLRA längst upp? den ska va placerad i mitten men allra högs upp, om någon är med :)
säkert enkelt för er som kan!
tack på förhand!
MvH Robban
hmm kanske det? men var sätter jag den isf?
tack!
D dea Medlem sedan dec. 2002 387 inlägg i html och i body (tror jag)
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Lägg till style="margin:0; i <body>-taggen.
Lägg till style="vertical-align:top; i den första <td>-taggen.
Nej, vertical-align är väl bara placeringen gentemot radhöjden radhöjden i en tabellcell måste ju inte vara hela tabellens höjd. Om man till exempel har valign="center" på cellen så kommer nog texten att ligga lite i mitten.
vertical-align <!=> valign
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Tinwëlint »
Om trådskaparen lägger till det som jag skrev i sin kod så funkar det. Testa själv. ;)
Det kanhända men jag har ändå rätt :)
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg Både ja och nej Tinwëlint...
vertical-align har
slightly different meanings in the context of tables
Dvs normalt beskriver den textens
vertical positioning inside a line box of the boxes generated by an inline-level element
- vilket motsvarar det som du säger om radhöjd ganska bra...
Men i en tabellcell fungerar den alltså exakt som <td valign> - och fungerar därför som lösning på detta problem, precis som Web-Tor säger!
Källa för citaten: http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html#propdef-vertical-align
S sabbacus Medlem sedan juli 2002 630 inlägg
Tinwëlint skrev:
Det kanhända men jag har ändå rätt :)
Om du ger dig in i en kamp mot Web-Tor och Jarvklo kommer du med största säkerhet att förlora :)
De har sammanlagt 10000 inlägg här på wf mot dina 84 :birp
Mmmhmm, vad busigt. Tack jarvklo.
Om du ger dig in i en kamp mot Web-Tor och Jarvklo kommer du med största säkerhet att förlora
De har sammanlagt 10000 inlägg här på wf mot dina 84
:e