webForumDet fria alternativet

Vad är felet?

10 svar · 373 visningar · startad av kokko

kokkoMedlem sedan feb. 200420 inlägg

Hejsann!

Om ni kollar här:
X

Så ser ni att "tabellen" är normal (som jag vill ha den), dvs. storleken på "rutan" där 'news' och 'welcome' texten står.

X

Då ser det ut som de har varit på McDonalds och ätit allt för mycket, de är ju mycket större!

Någon som fattar varför? Jag gör nämligen inte det.......*oj* :moose

Tacksam för hjälp! Och ber om ursäkt om jag har postat detta i fel "kategori"!

MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg

Du borde nog kolla igenom din HTML lite grand.

Du startar t.ex. body-taggen två (2!) gånger.

Javel, vart i all fridens namn ser du det?

Rad 86 och 141

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

kokko skrev:

Javel, vart i all fridens namn ser du det?

Det är bara att välja "Visa källa" när man är inne på sidan. Själv hittade jag så mycket som tre starttaggar för body, men endast en sluttagg.

Så pass ;)

Jag förstår faktiskt inte vart ni ser detta? De raderna du säger är det ju javascript-kod.?

Givetvis vet jag att man kan se koden genom att trycka visa källa.. så dum är jag inte.

TambitchMedlem sedan maj 20049 inlägg

Ser också ett, par, tre stycken body-tags, 2 styles till body och annat. Radnumren de pratar om är förmodligen i "View-source" filen, inte i dina lokala asp-filer.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

kokko skrev:

Jag förstår faktiskt inte vart ni ser detta? De raderna du säger är det ju javascript-kod.?

Det kanske är javascriptkod i de asp-filer som du har på servern. Men i det som faktiskt skickas till browsern, är det body-taggar som är avsedda att tolkas som vanlig html-kod.

kokko skrev:

Givetvis vet jag att man kan se koden genom att trycka visa källa.. så dum är jag inte.

Och om du väljer att visa källa från browsern, då kommer du se vad din asp-kod har skickat till browsern.

....och det är javascript-koden som jag sa tidigare... :bire

Anyway, jag har fått det som jag vill nu, så då stänger jag denna tråden.

Tack till Tambitch som kunne vara trevlig samtidig med att svara, någon ni andra inte helt lyckas med. Eller så är det jag som tolkar fel. Men om man ber om hjälp så är det fördi man inte klarar av "problemet", right? Och då skall ni inte ge antydningar till arrogans/uppgivenhet.

Tack.

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

§4 skrev:

Svordomar och grovt språk undanbedes. Likaså inlägg som medvetet stör seriösa diskussioner och/eller inlägg som avsiktligen inte besvarar frågan.

Har ni något att tillägga vad gäller trådens originalfråga så gör det. Annars ber jag er låta bli att skriva inlägg i tråden.

Tråden rensas på nonsensinlägg.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)