Min fråga är om det går att göra tvärt om, dvs sätta stil på taggar som har en speciell tag i sig. Jag vill att alla A taggar som har en bild inte ska vara understrukna.
blir det en liten liten understrykning kvar efter bilden. Min gissning är att det är nyradstecknet som gör detta. Tycker inte det borde vara så men så är fallet i Opera 7.21, IE6 samt Mozilla 1.6.
Då tänkte jag att om det gick att sätta stilen på alla A-taggar som innehåller IMG-taggar så vore problemet ur vägen och det var bara det jag undrade.
För att lösa problemet kan man exempelvis ta bort nyradstecknena eller sätta klass på a taggen men jag var bara nyfiken på om det fanns någon alternativ (snyggare?) lösning.
jag får ingen understräck med denna koden i moz åtminstonde (ingen border heller för den delen)
Min gissning är att du får en border från ett annat element (top-border som ser ut som understräck)
Posta en länk med komplett kod så kanske det under lättar felsökningen.
BTW: sa jag wälkommen till wF?
Inte? Wälkommen till wF :birp
Japp där får du det, och det är "blanksteg"/"nyrad" som är boven, den läses ut som ett täcken och hanteras derefter.
det är bara låta bli radbrytningen.
Den "gamla" doctypen har bara följt med utan att jag reflekterat vad den gör i detalj. Verkar dock vara rätt viktigt (något jag iof läst om någongång men lyckats förtränga)
Det var en upplysande länk!
140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.8a4e7caf