webForumDet fria alternativet

table fråga

7 svar · 284 visningar · startad av Biasse

BiasseMedlem sedan aug. 2003482 inlägg

Hur skriver man för att få en table att gå 100% av sid bredden i alla upplösningar?

PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg

Det är enklare än du tror. ;)

<table width="100%">

eller

<table style="width:100%;">

Får banne mig inte till den.. Den vil inte täcka hela skärmen i olika upplösningar ändå... Så här ser det ut.

<table style="width:100%;" border: 1px solid #ffffff" cellspacing="0"> 
                <tr> 
                    <td style="text-align: center; font-weight: bold; background-color: #006600; border-top: 1px solid #ffffff; border-bottom: 1px solid #ffffff; padding: 1px"> 

<p style="text-align: left">&nbsp;<font color="#FFFFFF" size="2">
                        </font><a target="underst" href="index.htm" class=A1>
						<font color="#FFFFFF" size="2">
                        Start</font>&nbsp;</a>

&nbsp;<a target="underst" href="verksamhet.htm" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Verksamhet</font>&nbsp;</a>

&nbsp;<a target="underst" href="lokaler.htm" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Lokaler</font>&nbsp;</a>

&nbsp;<a target="underst" href="/giab/cal/cal.asp" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Kalender</font>&nbsp;</a>

&nbsp;&nbsp;<a target="underst" href="bilder.htm" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Bilder</font>&nbsp;</a>

&nbsp;<a target="underst" href="karta.htm" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Karta</font>&nbsp;</a>

&nbsp;&nbsp;<a target="underst" href="lankar.htm" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Länkar</font>&nbsp;</a>

&nbsp;<a target="underst" href="kontakt.asp" class=A1><font color="#FFFFFF" size="2">
						Kontakt</font>&nbsp;</a>

</font>

</td> 
                </tr> 
                </table>
silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg

Funkar fint för mig. :)
Menar du att höjden också ska sträcka sig från top till botten?

Nej. det ska bli en meny som jag vill ska ligga som en list på hela bredden även om man byter skärmupplösning.

Biasse skrev:

Nej. det ska bli en meny som jag vill ska ligga som en list på hela bredden även om man byter skärmupplösning.

Okay, men koden du har ovan funkar ju. Du kanske har marginaler på sidan så den inte når exakt ända ut.

Men visst hade jag det .... Får tacka för det rätta svaret och även ursäkta för det sista.

mvh Biasse

:)

Genererad på 391 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb