JanuaryMedlem sedan okt. 200325 inlägg Jag har avi-filer som jag har lagt in som länkar på min sida som ser ut så här:
<a href="oppnas.avi" onClick="MyWindow=window.open('oppnas.avi','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=850,height=600,left=200,top=150'); return false;">
När jag klickar på den öppnas filmen i Windows Media Player men jag vill att den ska öppnas i QuickTime. Jag har testat att lägga som embed också men det funkar inte heller. Är det någon som vet hur jag gör? Har sökt på andra trådar här men inte hittat denna typ av fråga...
JanuaryMedlem sedan okt. 200325 inlägg Tack för det, men det var inte riktigt så jag tänkt mig. Vill inte att själva filmen ska synas direkt på sidan utan att det ska vara en länk till filmfilen man klickar på så öppnas QuickTime. Som det ser ut nu så är det Windows Mediaplayer som öppnas...
Besökaren ställer själv in vilken mediaspelare hon vill använda. Vill du tvinga någon att använda Quicktime (Om det ens finns på dennes dator) måste du använda <OBJECT> eller <EMBED>-taggarna.
Varför inte en vanlig länk?
<a href="film.avi">Klicka</a>
Du kan ju säga åt besökaren att högerklicka och välja Spara som.
JanuaryMedlem sedan okt. 200325 inlägg Tack igen, men jag har gjort det som en liten "kurs" där man kan få instruktioner genom att titta och lyssna på hur man ska göra och då ligger filmerna på servern och man ska genom att bara klicka få upp ett nytt fönster där filmen visas, inget ska sparas på någon annan dator utan det ska bara kunna ses. Som det ser ut nu så öppnas filmen i Windows media med ljud men utan bild och det är inte alls bra... Någon som har tips? Jag håller på att bli tokig av att inte komma på hur jag ska göra. :)
JanuaryMedlem sedan okt. 200325 inlägg Jag lyckades hitta ette svar på min fråga...
JanuaryMedlem sedan okt. 200325 inlägg