webForumDet fria alternativet

onSubmit="reset()" ?

3 svar · 251 visningar · startad av harkrank

harkrankMedlem sedan maj 20042 inlägg

Ta en titt på följande problem: http://www.harkrank.se/

Jag vill exempelvis kunna fylla i formuläret längst upp till vänster (logga in på mailen) utan att informationen jag skrev in i textfälten står kvar efter att jag tryckt på "submit".

Som det ser ut nu står allt kvar när jag återgår till huvudsidan, och eftersom jag har många olika inloggningsformulär med samma funktion blir det ganska tjatigt att hela tiden manuellt rensa textfälten.

Har provat att lägga till onSubmit="reset()" i form-taggen, men då hinner inte inloggningsscriptet ta emot någon information, eftersom textfälten rensas innan informationen skickats dit jag vill. Alltså måste "rensningen" komma efter att scriptet fått den information det behöver för att logga in mig.

Hoppas att min förklaring ovan kan vara till någon hjälp. Mycket tacksam för svar!

Tack på förhand,
H. Larsson (info@harkrank.se)

magnusfernstromMedlem sedan mars 20032 184 inlägg
<form name="login" action="sida.html" target="sida.html" onSubmit="setTimeout('document.login.reset()',500);">
<input type="text" name="login">
<br>
<input type="password" name="password">
<br>
<input type="submit" name="Skicka" value="Skicka">
</form>

Eller kanske du menade något annat?

jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg

Hmm

Har du ställt in webbläsaren din till att komma ihåg värdena månne?

I så fall borde det funka med

<form autocomplete="off" ...>

eller att du lägger autocomplete="off" på de <input>-taggar du vill slippa detta på...

magnusfernstromMedlem sedan mars 20032 184 inlägg

Fast sidan öppnas ju i ett nytt fönster. Det är inte så att problemet är att värdena står kvar när man går tillbaks. Eller var det kanske så du menade?

131 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)