Jag undrar hur det är med webbläsarna idag? Klarar alla någolunda nya versioner av de populäraste webbläsarna XHTML strict? Tänkte om det kan vara läge att kasta sig in i XHTML tåget nu.
Eftersom XHTML inte innebär några nya element, om man jämför med HTML 4, är det inga problem för webbläsare att förstå sig på XHTML, så det är inga problem med att följa strömmen :)
Jag skulle inte säga att IE har dåligt CSS-stöd.
Visst, det finns en del buggar, men dem kan man oftast komma runt.
Uff, jag skulle säga att stödet är uselt. Saknar stöd för hover på alla element, position fixed, men värst är nog avsaknaden av CSS2 selectors. Visst kan man göra siter i CSS med IE, men huvudvärken blir rätt stort när man råkar ut för double-margin på floats, 3px jog bug, flashing content etc...
:-)
Men som du säger, det går. Man får nog lära sig ett par hacks bara + att man får lösa saker med Javascript när man kunde ha löst det hela med CSS.
KoTTeN!
Gå du över till xhtml 1.0 Strict om du känner för det - Stödet för detta i webbläsare är, som dectgap säger, precis lika bra som stödet för HTML 4.01 Strict !
Vad gäller CSS-formatering och MSIE så får du samma problem med den lopphögen när du går över till att formatera webbsidor med enbart CSS oavsett om du går över till att köra HTML4.01 Strict eller xhtml 1.0 Strict ;)
Steget från formatering med (x)HTML Transitional till formatering med enbart CSS är IMHO alltså betydligt större än steget från HTML till xhtml ;)
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849