Jag har gjort ett försök med att skapa lokala nyheter baserat på besökarens IP-nummer och jag skulle vilja ha lite hjälp med att testa hur bra det fungerar. Enligt det företag jag köpt databsen som innehåller kopplingen mellan IP-nummer och svenska orter av så ska den ge "rätt svar" (en ort i närheten) i 8 av 10 fall.
Du hittar mitt test på:
Jag är jättetacksam om du kan besöka test-sidan och skriva här om orterna i röd text är i närheten av där du bor, och om nyheterna som listas under känns som "lokala nyheter" för dig.
Nyheterna genereras baserat på större orter i närheten av där du bor, inte ortnamnet i grön text. Är det någon som vill veta mer i detalj hur det fungerar så svarar jag gärna på frågor...
Du hittar mitt test på:
Jag är jättetacksam om du kan besöka test-sidan och skriva här om orterna i röd text är i närheten av där du bor, och om nyheterna som listas under känns som "lokala nyheter" för dig.
Nyheterna genereras baserat på större orter i närheten av där du bor, inte ortnamnet i grön text. Är det någon som vill veta mer i detalj hur det fungerar så svarar jag gärna på frågor...

Comment