Rätt på mig, Malmö...
Koppla IP-nummer till ort
Collapse
X
-
BärstaDitt IP-nummer: **.**.**.**
Din ort är identifierad som Bärsta i Uppsala län (Latitud: 17.9667 and Longitud: 60.0333)
Försöker hitta orter i närheten...
Nära: Norrtälje
Nära: Täby
Nära: Uppsala
Var ligger det nånstans
Jag bor i Tensta. Nära större orter är: Sundbyberg, Solna, Sollentuna, Stockholm. By the way: Stockholms län ska det vara.
Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.
Gammalt djungelordspråk.Comment
-
Jupp, det stämmer.Din ort är identifierad som Stockholm i Stockholms län (Latitud: 18.05 and Longitud: 59.3333)
Nära: Stockholm
/r Hmm, Norrtälje är kanske inte så värst nära, 10 mil bort ungefär.Comment
-
Din ort är identifierad som Saringe i Uppsala län (Latitud: 18.05 and Longitud: 60)
Nära: Stockholm¨
Uppsala Län är korrekt, men Enköping hade varit fullträff. Kul med Täby eftersom jag flyttade därifrån för snart ett år sedan.
red//
ixade ett skrivfel
Last edited by Theon; 2006-07-31, 07:13.Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
Hmm, enligt Eniro så finns det ett Bärsta strax utanför Uppsala, men det är mycket mycket litet. Det ligger syd-väst om Uppsala, inte Nord-ost som min koordinat anger dock... Orterna Sundbyberg, Solna och Sollentuna har jag tyvärr inte med i min lista på "större städer". Det verkar vara ett generellt problem med "stockholmsförorterna". Kanske bör jag göra något bättre av dem...Originally posted by bewernBärsta
Var ligger det nånstans
Jag bor i Tensta. Nära större orter är: Sundbyberg, Solna, Sollentuna, Stockholm. By the way: Stockholms län ska det vara.
Comment
-
Bor i Linköping men fick:
"Din ort är identifierad som Göteborg i Västra Götalands län (Latitud: 11.9667 and Longitud: 57.7167)
Nära: Göteborg
Nära: Mölndal
Nära: Alingsås"
Stämmer ju tyvärr inte...wF, bästa stället, lätt alltså...
Comment
-
funka bra för mig fick upp nyheter om sånt som hände 300m från där ja bor bor iofs i ett händelserikt område .... ghettot" The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"Comment
-
Tack för alla kommentarer. Jag har identifierat ett antal buggar i mina data och min kod, och har fått ett litet hum om hur bra databasen som kopplar IP-nummer till orter är.
Tack så mycket för hjälpen.Comment
-
Nu har jag fixat de allvarligaste felen i "närliggande städer"-funktionen. T.ex bör Theon få Enköping som närliggande stad, Norrtäjle dyker inte upp så ofta osv.Comment
-
Originally posted by nicclasTack så långt!
Tillmar: Ödeshög är tyvärr lite för litet för att vara en "stad" i min databas. Det är dock 10 mil mellan Nässjö och Ödeshög. Den borde svarat med Jönköping också, men gjorde tydligen inte så... Tack, jag ska se vad som kan vara fel här...
Mjovars, hade inte väntat mig att den skulle lista ödeshög
Men 10 mil är inte så fel heller. Tycker nog att den borde tagit Mjölby eller Lkpg som närliggande. Iallfall känns det mer lokalt för mig.
Comment
-
Originally posted by tillmarMjovars, hade inte väntat mig att den skulle lista ödeshög
Men 10 mil är inte så fel heller. Tycker nog att den borde tagit Mjölby eller Lkpg som närliggande. Iallfall känns det mer lokalt för mig.
Jo, problemet ligger i databasen med IP -> ort. Den säger att du har din internetanslutning i Växjö, om jag inte minns fel. Därför hittar jag inte t.ex. Linköping som "närliggande".
Tyvärr har jag svårt att bättra på databasen då den redan känns lite för stor för att göra ändringar manuellt i (den har 4822 orter och 44476 intervall med IP-nummer).Comment
-
På pricken!Code:Din ort är identifierad som Landskrona i Skåne län (Latitud: 12.8333 and Longitud: 55.8667) Försöker hitta orter i närheten... Nära: Landskrona Nära: Helsingborg Nära: Malmö
Comment
Oderland
Collapse
Comment