webForumDet fria alternativet

Ladda bilder?

3 svar · 347 visningar · startad av martyn

martynMedlem sedan maj 200317 inlägg

Letar efter ett sätt att lada in bilder Tex. jpg ifrån en mapp till flash 5, som ett fotoalbum. Har bara hittat till senare versioner. Någon som har nåt gammalt exempel eller en kanske vet någon bra länk!

//Martin

KallibanMedlem sedan feb. 200465 inlägg

vad jag vet så kan man inte ladda jpg till flash 5 om man inte gör om dem till swf först.

sen när du gjort det kan du kolla på denna tutorial från kirupa.com

http://www.kirupa.com/developer/flash5/loadmovie.htm

martynMedlem sedan maj 200317 inlägg

Har trixat lite och fått det att fungera i rätt riktning, men ändå lite fundersam!

Har fått bilderna att ladda in med hjälp av framåt och tillbaka knappar. Efter som bilderna är tunga så ska det vara en lite preloader, just nu har jag en i varje swf, verkar lite omständligt eller vad tror ni, tips?

Kan man rangordna den inladdade bilden med övriga grafiken, som lager? Har en meny som jag vill ha överst óberoende av bild, måste jag göra så som bilderna och ha ett högre level, eller hur funkar det?

//Martin

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Jag har en färdig fil som laddar in bilder dynamiskt m.h.a en funktion samt en preloader.

Men den är gjord för att visas i FP6, vilket inte funkar bra om du verkligen måste ha den i FP5.

Du fyller i hur många bilder du vill visa, sen laddas bilderna in i ett mc, du väljer bild m.h.a en frammåt / bakåtpil. Bilden visas inte förrän den är helt inladdad.

Men är du intresserad, hör av dig så skickar jag över filen.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)