webForumDet fria alternativet

Flash 5.0 och Illustrator CS?

Flash

7 svar · 250 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Jag gjorde några bilder i Illustrator CS som jag sedan ville importera till Flash 5.0 men det ville inte flash... varför? Hur ska jag göra för att kunna använda bilder från illustrator CS?

(Obs, prövade med att spara i både eps- och ai-format)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Om du exporterar istället direkt då?
Det funkar inte om du spar den först o sen öppnar den i flash heller?

När jag i flash 5.0 försöker importera en ai-fil står det:
"one or more files were not imported because there where problems reading them"

Försöker jag importera en eps-fil skriver den:
"The eps file was not completly understood. Part or all of it may be missing.

Flash only supports importing the Adobe Illustrator EPS file format"
Det är ju för fasen illustrator eps! grr.

Men det funkade att jag exporterade den som swf-fil, tack Jerpa. Finns det dock nåt enklare sätt?

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Allvarligt talat.. jag gjorde bara en gissning.. den verkade gå hem..
Enklare sätt.. ingen aning.. Har aldrig hållt på med dessa program för .. har inte tålamodet.. håller mig till PS

Medlem sedan sep. 2003205 inlägg

Testa att spara den som en tidigare version av illustrator, typ illustrator 5 eller 6. Men det funkar nog som sagt bäst om du exportera den till swf direkt

Hur sparar jag den som tidigare versioner? Jag får inga såna val när jag sparar, bara filformat (ai, eps osv)

Medlem sedan sep. 2003205 inlägg

Har aldrig använt Illustrator CS men när jag tar "save as" och sparar som ai i Illustrator 10 så får jag upp en ruta men en dropdown där jag kan ändra på "Compatibility".

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

När man sparar och valt sökväg får man upp en ruta där man kan göra olika inställningar på filen, om den ska vara pdf kompatibel, om iccprofil ska bifogas osv, där finns också längt upp filversion att välja, som standard blir det den högsta, i 10 v10 och i cs version vCS. Välj nån tidigare där 6,7, ofast kan man gå välidigt långt tillbaka, beroende på vad din bild innehåller. Många effekter kom med illustrator 10, dessa ska då sparas i 10'an format eftersom de inte kan sparas i en tidigare. Men bara enkla kurvor kan sparas i version 3 om man skulle känna för det.

Eftersom flash 5 har varit ute före illustrator cs så låter det just att problemet är detta, att cs-versionen av filformatet inte stödjs.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)