TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Hej!
Jag undrar vad som kännetecknar en bra preloader??
Läste någonstans att det finns bättre o sämre preloaders...
Jag har en preloader som jag tror funkar... Hur vet jag om den är bra eller inte?
Jag använder nu preloadern som finns på flashcomponents:
http://www.flashcomponents.net/component.cfm?nav=2&id=322
Är det en bra preloader?
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Fanns ju både "vanlig" och cirkel där, vilken hade du tänkt använda? ;)
Själv så bryr jag mig inte så mycket om vilken form den har utan hur den passar till sidan och sen hur man förstår sig på den.
Själv så vill jag även se hur mycket som är laddat av filmen(kB eller %) och hur stor den är.
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Men de där är väl inga som flyttar vidare till nästa frame när swf-en laddats in??
Ingen av dem? De är väl bara sånna som räknar ner.. eller?
Så fatta jag det som... Jag mena att det finns lite olika sätt att räkna om sidan är inladdad... Nåt tror jag va att man kollar om isFrameLoaded är true eller så... men det va typ inte så bra..
har jag rätt? o hur ska det va?
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Jag räknar sidan som inladdad när alla kB är färdigladdade, getBytesLoaded() och getBytesTotal() fixar det.
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg typ nåt sånt här (jag är sämst på programmering i flash så hjälp gärna till!)?
if(_root.getBytesLoaded()==_root.getBytesTotal()){
_root.gotoAndPlay(2);
}
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Den där koden stämmer bra. :)
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg wow. nu börjar jag förstå detta.. ska dra o leka lite så får vi se hur det blir.. skriker väl till om det inte blir så bra...