Vilket språk talar vi om? asp, php? databas? mysql, access?
---
Holmboe? Är du dansk? Släkt med kompositören Holmboe? :e
4 svar · 336 visningar · startad av DennisHolmboe
Hej!
Hur gör man om man vill animera information som kommer från en databas?
Tex, om jag i fält har en "etta", så vill jag att flash ska visa en grön fyrkant, och om jag har en nolla så ska den visa en rödfyrkant.
//Dennis
Vilket språk talar vi om? asp, php? databas? mysql, access?
---
Holmboe? Är du dansk? Släkt med kompositören Holmboe? :e
Hej, Ms Access, så via asp tänkte jag.
Hehe Jag kommer från uppsala, men jag är släkt med honom, nån stans på min farfars sida... :)
DennisHolmboe skrev:
Hej, Ms Access, så via asp tänkte jag.
Hehe Jag kommer från uppsala, men jag är släkt med honom, nån stans på min farfars sida... :)
ok. vart uppstår problemet? redan från start? :) har du ett komplett asp-script? kan vi ju börja där...
---
coolt :) har bara spelat ett stycke av Holmboe men detta var ju onekligen tufft. det var en kvartett för piano, oboe, flöjt och klarinett. "Quartetto Medico" hette det tror ja. Rätt speciellt stycke :)
m v h
Sebastian
Hej
Det jag mest skulle behöva hjälp med är detta:
myColor = new Color(target)
if(col==0) {
myColor.setRGB(0x00FF00)
} else if(col==1){
myColor.setRGB(0xFF0000)
}
Jag fattar nämligen zero, han jag fick detta av har satt en variabel till "col". Jag måste dock läsa på om "RGB hantering" i flash.
Men har du en aning om hur man skulle kunna fixa hela kedjan? det skulle vara kanon, asp koden öppnar databasen och jag har lyckats få in lite info i ett mc. Men har inte den blekaste aning om hur resten ska vara. Det jag skulle behöva veta lite mer om är hur man hanterar variabler mm, sen så är jag inte så haj på asp heller... som gjort va?!
:)
Häftigt, spelar du i en orkester? Jag har faktiskt inte lyssnat så mycke på det han har gjort... men har en cd så, kanske ska lyssna på det stycket du spelade =)
MVH
Dennis