Jag har en mindre bild på en vit yta i Flash som jag har lagt till lite grejer till. Sen när jag sparade den o kollade på webbsidan så såg jag att det vita underlaget runt bilden också kom med så den vart ju onödigt stor. Nån som vet hur man får bort det? (I Photoshop tar man ju bara o markerar o tar Image->Crop).
Sen har jag flera lager också. Jag vill använda Transform för att förminska samtliga lager på en gång. Går det eller måste man förminska varje lager för sig? Hur gör man det?
En sista fråga: Jag försökte lägga Flash objektet mellan <div> taggar, men då syntes ingenting. Sen provade jag o lägga objektet i en <table> men då blev det också osynligt.. så just nu måste jag positionera det med <br> o hålla på.. är det bara det som gäller eller bara jag som hade otur..?
Tack för svaret.. !! :) bra då vet jag att man ska kunna ha det innanför tables eller divs.. ska testa..
kom till slut på hur jag skulle få bort "den vita ramen" som störde mig.. först göra så att bilden är lika stor som den vita bakgrunden i flash (Modify -> Movie blev det i mitt fall.. hittade inte Document) o sen skulle man ta "hand"-iconen o bara dra den upp till vänstra hörnet.. hehe.. lite fånigt problem men men..
Flashfilmer går naturligtvis att köra i tables och divar, anledningen till att det har blivit fel är nog att du har glömt att avsluta en tagg eller liknande.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2