Jag vill fada ut några bilder i ett litet Flash-intro som jag har. Jag hittade en lektion om hur man gör det här, men har ändå kört fast.
I lektionen skriver tjejen att man ska skapa två key frames, vilket jag gör. Sen så tycker hon att man ska välja Alpha i Properties-panelen - och jag finner ingen Alpha där. I stället plocar jag fram Color mixer för där finns ju i alla fall Alpha, men när jag väljer att (som tjejen skriver i lektionen) sätta key frame #1 som 100% Alpha och key frame #2 som 0% alpha så blir båda 0%, varpå jag inte kan ha någon motion tween för att få mina bilder att fada ut.
Kan någon hjälpa mig? :)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Bilden måste vara en movieclip. Då finns Alpha.
Jag sätter min bild till movie clip, väljer Alpha som 100% i första key frame, skapar en ny key frame, väljer Alpha som 0% där, men likväl blir key frame #1 0% alpha. :(
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Du tar nog fel alpha, du ska välja alpha från menyn där det står Color: i properties-fältet, sen ändrar du alphan där.
..men jag har ingen color i Properties-fältet..? (använder Flash MX)
Man måste ju klicka rätt juh.. ;)
Jag hittade den, tack Mr. N.! :)
..och här kommer så filen för att ni ska se hur det hela blev. :)
Jag har "introt" i en evig loop och var 30:e sekund fadar bilden ut för att sen komma in igen. kolla.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Det ser ut som att S:et hoppar till när animationen på det slutförs.