RoingMedlem sedan feb. 2003108 inlägg Jag försöker göra en loading counter.
Den skall räkna upp 0 till 100 siffran skall vara genomskinlig.
Försökt lägga textrutan i ett movieclip (counter) som jag lägger i loadingclippet.
Jag sätter sedan Alpha på counter till 20%.
Men den räknar fortfarande upp med vita siffror som inte är ett dugg genomskinliga.
Någon som vet varför det inte funkar?
Testa att inkludera typsnittet. :)
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Antar att det är dynamisk text, effekter som t.ex alpha brukar inte fungera så bra ihop med det. :l
Mika3l skrev:
Antar att det är dynamisk text, effekter som t.ex alpha brukar inte fungera så bra ihop med det. :l
Jodå nog funkar alpha effekter med dynamisk text. Men du måste bädda in fonten! I detta fallet räcker det med att bädda in 0 - 9 och %.
/Mirandir
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg
mirandir skrev:
Mika3l skrev:
Antar att det är dynamisk text, effekter som t.ex alpha brukar inte fungera så bra ihop med det. :l
Jodå nog funkar alpha effekter med dynamisk text. Men du måste bädda in fonten! I detta fallet räcker det med att bädda in 0 - 9 och %.
/Mirandir
:o
Det har jag testat förut och det har inte fungerat för mig. :o
Hmmm, bäst jag kollar extra nästa gång för jag har väl säkert gjort något fel vilket händer lite titt som tätt. ;) :l
RoingMedlem sedan feb. 2003108 inlägg Rödalacket hjälpte mig med tipset om formatet. det funkar.
deleexMedlem sedan maj 2003107 inlägg prova med att köra "Modify > BreakApart" detta gör att texten
hamnar i bitmapps läge
Jo men då är ju inte texten direkt dynamisk längre utan bara vanlig grafik...
/Mirandir