ninjMedlem sedan feb. 20035 inlägg jag pillar ihop en slideshow med diverse fade och resize effekter i flashmx, den består av ett visst antal jpg filer.
problemet är att jag vill ha dessa externt, de skall alltså laddas in i flash så man lätt kan byta ut osv.
hur gör jag detta?, måste jag därav koda alla effekter manuellt, resize fade osv, shit? Det enklaste vore om jag kunde bygga upp en mall i flash och sedan sätta nån loadjpg meck på varje enskild mall=) eller? komplicerat?
love!
Har ingen helt klar lösning på ditt problem med loadMovie använder du dig av för att ladda in bilder.
ninjMedlem sedan feb. 20035 inlägg ye, jag mixade lite med loadmovie och bilder och det fungerade tveksamt, slängde upp en temp på http://ninja.jadrax.net/solinvest/solinvest.html om det underlättar, vore alltså soft med bilderna externt istället som de nu är inbäddade :\
ninjMedlem sedan feb. 20035 inlägg hum movieclippet blir bara vitt istället för att visa den valde bilden när jag loadmoviear mina jpgs, varför? en annan kille hade samma problem såg jag nånstans här men han löste det utan att berätta :\
Se till så att det är rätt sökväg och använd loadMovie och inte loadMovieNum och progressiva jpg-bilder tycker Flash inte om. :)
ninjMedlem sedan feb. 20035 inlägg ah, tack, det funkade om jag skrev en urlen till en bild och inte 'blah.jpg' till en som ligger i swfens dir, vad innebär progressiv jpg? kanske det om krånglar :\ hehe tack förresten
Den är lite suddig i början och ju mer som laddas av bilden ju skarpare blir bilden.
ninjMedlem sedan feb. 20035 inlägg aha, nedå=) men när jpgsarna väl är inne, kan jag köra vanliga tweens på dom eller måste jag koda alla deras rörelser, får ingenting att fungera rätt när jag exportar med motion tweens :\