bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Jag använder mig av getbytesloaded och får fram hur mycket som laddats. det visas i procent i min film.
Om jag nu gör en så kallad "bar", kan jag då styra hur lång den ska vara beroende på hur mycket som laddats?
jag tänker så här:
jag gör en bar som i frame 1 är 1 pixel lång, sedan tweenar jag så att den i frame 100 har vuxit till 100 pixlar.
kan jag nu på något sätt se till att när filmen laddats t.ex 23% så är baren på frame 23 (23pixlar lång), när den har laddats 36% är den på frame 36 osv. så den hela tiden växer beroende på hur många procent som laddats?!
jag hittade en sån som jag vill ha nånstans på nätet, men där var baren så dåligt ihopkopplad med procent-klart så det funkade inte. när laddningen visade 100% så var baren typ 2/3klar eller så var det tvärt om: när baren var klar, var filmen inte laddad.
what to do?!
tack!
bar._xscale = (getBytesLoaded()/getBytesTotal())*100;
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Rödalackets kod fungerar utmärkt men nu när du kör med en tween så borde du använda den här:
bar.gotoAndStop(math.round(getBytesLoaded()/getBytesTotal()*100);
Tack Mika3l, missade det...*bakis*
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Erkänn Rödalacket, du är bara dålig! §e ;)
Ja, jag erkänner, försökte att skylla på bakfyllan men det gick tydligen inte... :( ;)
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Ja, jag erkänner, försökte att skylla på bakfyllan men det gick tydligen inte...
Det syns på dig när du ljuger. :OO ;)
tack.
NP :)
Tittar mot ett papper och penna där basse ska skriva upp telefonnummren till tjejerna i dansgruppen... :stud :OO ;) :birp
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg haha eller hur micke. :p
jag har ju berättat att alla flickorna redan har pojkvänner :P
varav en av dem är min bror :e
men tack för hjälpen ändå §e :birp
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Trust me, I will try and try and try... §e ;)