webForumDet fria alternativet

Bildgallerin i flashMX!

2 svar · 229 visningar · startad av huggerFanta

huggerFantaMedlem sedan okt. 2002304 inlägg

Hej!
Jag har i detta forum hittat ett sätt att ladda in externa JPG bilder i min flash procuktion, men jag undrar hur man går till väga för att ta det hela ett steg längre??

Så här vill jag att det fungerar:
1. jag visare ca 10-12 bilder som skall vara klick bara.
2. När jag klickar på en av dem bilr de större och har pilar till nästa och föregående bild.
3. när man klickar på nästa/föregående skall dessa bilder tonas i varandra vid övergång.
4. vill även kunna klicka på en knapp som bara visar bilderna i en slinga med tonings övergångar.

Är detta möjligt och hur gör man?
Viktigt att veta kan vara att detta skall köras från en CD och inte på internet!

Tack på förhand;
huggerFanta

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Ska dom ligga på CD så kan du väl lägga alla bilder på tidslinjen och tona in och ut dom.
Förklara exakt hur du skall göra, det blir nog en lång text... :)

huggerFantaMedlem sedan okt. 2002304 inlägg

Så här vill jag göra!

1. PÅ CD;n vill jag ha bilder i speciella mappar, beroende på olika avdelningar.

2. I Flash produktionen vill jag hämta in dessa bilder som thumbnails. Och när man klickar på dem vill jag att man skall "öppna" dem i en större storlek med en bakgrund och ram.

3. I den stora rutan med den stora bilden vill jag sedan lägga till navigerings knappar för att ladda nästa stora bild eller föregående samt en knapp för att vissa alla bilder.

4. När man sedan klickar på nästa/föregående eller "rundtur" så tonas bilderna över varande, vilket skapar övergång till nästa/föregående bild. Här vill jag att den skall visas ett antal ssekunder!

5. Vill även kunna lägga till sk bildtexter på de stora bilderna.

Anledningen till att jag vill att det skall fungera på det här sättet är att jag skall få en produktion som sedan lätt skall kunna läggas över på internet, tror att kunden kommer att vilja detta i slutändan.

Hoppas att du förstår hur jag skulle vilja att det hela fungerade!

huggerFanta!

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)