webForumDet fria alternativet

Problem med movieclip och variable

0 svar · 122 visningar · startad av *erik

*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg

Hejsan

Det är som så att jag har ett formulär som skall skicka information till min epost.

alla textfältsvariablar som jag skickar fungerar bra. problemet är att jag har ett movieclip som styrs till olika frames med hjälp av knappar. egenskaperna för de olika framesen i movieclipet vill jag sedan skall förändra en varabel.

Har här använt Set Variablevilket gör att jag måste fylla i variablens namn. (object1 kallar jag den) Därefter sätter jag värdet till exempelvis "vit" med hjälp av knapparna kan jag sedan flytta mig till en annan frame och där har jag satt

Set Varaibel till "röd". Nu vill jag ju då självklart att detta värde skall förändras och skickas till mig men det gör det inte. Hur skapar jag denna varabel som lagrar värdet beroende på vilken frame besökaren väljer med knapparna??? Har provat att göra det varabelns som ett vanligt textfält men inget lagras i den..

tack för att ni orkade läsa mitt inlägg och vänligen gör ett tappert försök att hjälpa mig. Hoppas att jag förklarade så ni förstår.

mvh erik

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)