#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg Vet egentligen inte om det har med fps eller dyligt att göra men fel blir det .. så mycket vet jag :)
Har en swf fil som när man kör den lokalt har en viss hastighet ( den hastighet jag eftersträvar ) men när jag lägger upp den på nätet, går avsevärt långsamare. Första tanken som slog mig var ett saker och ting inte laddas på ett riktigt sätt men så är inte fallet. För när jag testar den på min andra dator ( betydligt dåligare hårdvara etc ) går den i den hastigheten som är meningen ...
Samma sak i skolan, i ena datasalen går den perfekt i andra åt helskotta..
Har inte en allan vad detta beror på, hoppas på att någon av er vet någon lösning :)
Grund swf filen ligger på 50 fps det gör även samtliga sektionsfwfiler som laddas in under clip:ets gång.
Peace!
Det var/är något knas med framraten om den låg på ett jämt tal t.ex 30, fast det har jag för mig var en liten bugg i Mac-spelaren, skall låta det vara osagt men pröva att sätta fps till 51 och se om det blir samma sak.
Enligt manualen för Fl5 så tycker macromedia att 12 fps ger det bästa resultatet för webben. :(
#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg
Enligt manualen för Fl5 så tycker macromedia att 12 fps ger det bästa resultatet för webben
Allting är relativt ... är man ute efter ett taggigt utseende där man praktisktaget ser bildrutorna så visst är 12 fps bra...
Anledningen till deras rekommendation beror nog främst på storleken... en film med 50 fps är ju något större än en med 12 :)..
Men har man inga problem med att hålla storleken ner ser jag ingen anledning till varför man skall köra 12 fps när säg 30-40 ser så mycket mjukare och snyggare ut...