Jag vill att ena ljudsnutten, utan trummor, exempelvis, ska börja på första 4:e keyframen. Sen har jag en annan ljudsnutt som HAR trummor, alltså lite olik den första. Jag vill att den andra ska "smälta in" i den första, så att det låter som en hel låt.
När jag försöker göra detta spelas båda ljudsnuttarna samtidigt, och det blir inte vidare bra resultat.
Jag antar att det är Actionscript det handlar om, men hur? Och vad skriver jag?
Om du lägger ena ljudet i ett lager och det andra ljudet i ett lager antingen under eller över och förskjuter det några frames då börjar först ena ljudet och efter en stund det andra.
Att få så att det stämmer exakt i takt med varann det tror jag blir svårt.
Nej, jag har alltså två stycken loopade ljudsnuttar. När den första ljudsnutten har loopat fem-sex gånger ska den andra börja efter att den första slutat. På så sätt ska ljudsnuttarna "smälta ihop", gå i takt med varandra.
Hur gör jag detta? Kan väl inte vara så svårt anser jag, eftersom jag själv är en bit på vägen, med variablar och lite sådant.. men att bestämma hur en .. ja, jag ska visa:
Jag har ungefär kommit så här långt.
[] = Keyframe
* Loop 1 börjar * Loop 2 börjar
[]------------------------------------------------[]
^
Då loop 2 ska börja MÅSTE loop 1 ha slutat i perfekt timing, så att det inte blir ett "hack" imellan. Frågan är hur man gör detta?
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25