1. Hur gör man en scrollbar som scrollar innehållet i ett visst lager?
2. Måste användaren ladda ner någon speciell spelare för att se filmer gjorda i MX, eller räcker det med v5 av spelaren?
5 svar · 232 visningar · startad av bigsky
2. Måste användaren ladda ner någon speciell spelare för att se filmer gjorda i MX, eller räcker det med v5 av spelaren?
Re: Scrolla lager + MX Plug-in?
bigsky skrev:
Hur menar du på fråga ett? Textfält så ligger i ett annat lager eller vadå??
Om du spar filmen i flash 6 format så måste dom ha Flash 6 pluggen installerad ja.
Jag har ju kollat in del scrollar som hanterar vanlig text som ligger i ett dynamiskt textfält. Min fråga är väl om man kan använda samma metod för att scrolla annat innehåll än vanlig text? Just det lagret som jag vill scrolla innehåller ett gäng med input textfält. Men det skulle ju kunna vara vad som helst egentligen.
På communen, och säkert på andra ställen också, så finns det en scroller där man scrollar MC.
Så ska man scrolla annat än bara vanlig text är det en movie clip scroller man ska ha? Är det en sån de använder på communen.com? Förresten, du vet inte hur de fått fram det snygga typsnittet i sina login rutor på första sidan? Jag får bara suddig text?
Du skrev i ett tidigare inlägg att du ville ha 8pt, då tror jag nog att det är lite körigt att få texten klar och fin. Då är det nog bättre att använda pixelfonter, då får du en klar och fin text.
Ett annat tips är att lägga textfälten på precis en pixel så att dom inte ligger på t.ex 123.4 o.s.v.