webForumDet fria alternativet

Dålig kvalite när jag exporterar filmen

Flash

8 svar · 287 visningar · startad av leniz

Medlem sedan aug. 2001676 inlägg
Frågan#1

Hej!
Håller på att göra en banner som ser bra ut kvalitetsmässigt i flash. Den består av ett antal gif bilder som jag importerat från photoshop. Men när jag ska exportera filmen och spara den som animerad gif så blir det som en dimma över bilderna, kvaliten blir mycket dålig. Vad kan det här bero på och vad ska jag göra åt det?

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Skalar du om bilderna? Det blir inge bra om man gör det.

Nej dom är lika stora hela tiden...

Medlem sedan dec. 2001146 inlägg

98% av allt som är rörligt på webben är flash (swf) så varför göra banners som animerad gif?

Därför att det är en sån här banner bytes grej och då fick det bara vara formaten gif eller jpg =(

Medlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Eftersom flash har en egen komprimering så ska man helst inte dra in redan komprimerade bilder. Spara som png från photoshop istället.

Medlem sedan dec. 2001146 inlägg

Om du importerar JPEG eller GIF
Dubbelklicka på din bild i bibloteket i flash så kommer du till bitmap properties paletten, kolla så att Use importet JPEG data är i kryssad om inte så kompremeras bilden en gång till när du publiserar eller exporterar... Inte bra!

Medlem sedan feb. 2000280 inlägg

Ladda ner o kör Photoshop Elements (vet ej om funktionen finns i nya PS). Skapa en fil med olika lager som du vill växla mellan. Välj "Save for web" kolla kvalitén och kryssa i "Animate".

Klart.

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

tänk på att flash kör vektorgrafik och ps pixelgrafik. vektor->pixel brukar oftast gå bra. men pixel->vektor då börjar det bli problem, om du inte har en bestämd storlek på din vektor (flash) bild/animation.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)