RiriMedlem sedan dec. 2000182 inlägg Hej pa er,
Har pillat ihop ett nytt litet spel som jag skulle vilja ha lite respons pa, om det gar for sig. Tyvarr sumpade jag fonterna lite jag skulle lagga upp det, vidare har jag inte tillgang till Flash nu sa jag kan inte lagga dit nagra andra. Hoppas ni kan unvika att hanga upp er pa detta.
Hiscore listan har jag inte heller med i denna version utan lagger upp den senare.
Vad jag dock vill att ni skall titta pa ar hur bollen ror sig, hur den traffar, hur poang raknas, hur svarighetsgraden okar o s v. Jag vet att det finns mycket att onska nar det galler grafik men tyvarr sa ar jag forfarande hopplost dalig pa detta.
MVH
Richard
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Dom är farligt beroendeframkallande såna spel :p
Jag orkade dock inte spela speciellt länge då jag tyckte att allt ge såååå himmla segt. Mer fart.... :D
Håller med Tengblad, mer tempo på bollen och de träffade ytorna.
När man startar så borde bollen åka rakt upp eftersom man inte har någon ingångsvinkel.
Fick också någon konstig träff utanför den rörliga "markören", precis när bollen skulle träffa så flyttade jag mig så att bollen skulle ha missat men det blev en studs :q
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Kul effekt att bollen kan åka in mellan plattorna, det är lite roligare så. Lite tråkigt dock att bollen studsar med samma vinkel oavsett var på den lilla grejen den träffar, det går ju inte att styra bollen som det brukar i arkanoidspel. Men det var coolt, keep it up!
RiriMedlem sedan dec. 2000182 inlägg Tackar...
...sa mycket for svaren, och jag inser nu att det gar lite langsamt. Skall snabba upp det hela sa fort jag far lite tid.
Jag ränkte bara ge några tips att fortsätta med:
Olika färger på klossarna som är olika svåra att förstöra!
Jag tycker personligen det ser lite skumt ut när klossarna förstörs _ovanifrån_... tycker det skulle vara bättre om bollen bara studsade då!
Ljud!
Du kunde lägga in lite "specialare" så att "träffbrädan" blir bredare/smalare etc..
Annars ett himla trevligt spel! Lycka till!
:)
Jag tycker att du verkar vara duktig på detta, men som t.ex trexter säger, så tycker jag att du ska göra spelet mer färgglatt, det blir en roligare känsla att spela spelet då.
gardaMedlem sedan dec. 200139 inlägg Bra, men jag hittade en liten bugg...
När bollen skulle studsa precis i högra
hörnet försvann den.
Har inte med spelet att göra men du har glömt mailto: före emailadressen din. ;)