Ar det dags och overge flash nu eller?
Flash borde ju rimligt vis inte ha speciellt mycket att satta upp mot det har eller ar jag helt ute och cyklar? Frackt som bara den ar det iaf.
21 svar · 847 visningar · startad av Riri
Ar det dags och overge flash nu eller?
Flash borde ju rimligt vis inte ha speciellt mycket att satta upp mot det har eller ar jag helt ute och cyklar? Frackt som bara den ar det iaf.
spännande!
Fler spännande exempel på SVG
http://www.webreference.com/authoring/languages/svg/intro/
Enla
Verktyg?
Web-Tor:
Det tuffaste med det har ar ju att man nodvandligtvis INTE behover nagot verktyg. Det gar ju faktiskt att "hardkoda" en hel bild. The art is in the code...
Alla:
Har gjort en liten rostningsgrej i SVG, jag hoppas att ni kan se den - har haft lite problem med hur jag skall "embed:a" sjalva bild koden i html koden for att det skall funka for sa manga som mojligt. Feedback (aven om ni inte kan se den sa skall jag forsoka fixa det) hade varit kul... Finns intresse sa kan jag ju ocksa lagga ut hela koden...
Glom inte att SVG plug-in:et ar ett maste! :birp
Ang Web-Tors bild:
Jag kan se bilden men far ett felmeddelande som sager: "Unrecognized DOCTYPE declaration. Image might not display correctly"
Stilig bild dock!
Tengblad »
Sidan kan inte visas
Och du har installerat SVG plug-in:et?
Riri »
Jag kan se bilden men får ett felmeddelande
Det var konstigt? Min deklaration ser ut så här:
<!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN"
"http://www.w3.org/TR/2001/REC-SVG-20010904/DTD/svg10.dtd">
Vilken webbläsare kollade du med? Jag har bara fått det att funka i IE 5.0 och NN 4.
Riri
Helt klart intressant! Visst finns det intresse för koden :e
Tor
Kan inte du också lägga ut koden?
Alla:
Hoppas verkligen att det inte dröjer för länge innan SVG finns implementerat i webbläsarna!
Enla
Web-Tor:
Anavnder IE 5.5 och jag far fortfarande felmeddelandet i statusfaltet.
Testa nu då!
Jag har ändrat på lite grejer och validerat koden mot dtd:n.
Ursprungligen av Web-Tor Tengblad »
Sidan kan inte visas
Och du har installerat SVG plug-in:et?
Användning av standarddeklarationsattribut för namnområde i DTD stöds inte. Det gick inte att behandla resursen http://www.tor.nu/wf/svg.svg. Rad 4, Position 52
<svg xml:space="preserve" width="300" height="110">
Har installerat pluginet ja....
Har ingen aning vad det kan vara för fel. :q
Det funkar för mig.
Jag kan kolla på andra svg filer :q
web-tors svg-grunkamojj fungerar inte för mig heller. koden blir utskriven istället. dock kan jag kolla på andra saker. servern som den ligger på kanske inte stöder .svg? :o
upptäckte att åäö inte fungerar heller i svg. inte för mig iaf.
men det är onekligen intressant detta :D
Är det bara jag som inte ser vad som är så mycket bättre mot flash? Hmm en ny plugin för besökarna... Någon som kanske har något att säga om varför? Men visst det verkar ändå ganska snyggt, någon som har några länkar där man kan lära sig lite mer kanske(och nu ska jag vara jobbig, på svenska?)
Just det skulle ju också säga det, Att man kan se kod har ju alltid varit problem, och alla vill ju hela tiden dölja den så man inte ska kunna sno det rakt av. Flash klarar ju sig ganska bra då man inte kan öppna och editera, Men här man man ju trycka på "visa källa"
plus en liten nackdel jag hittade, man kan ju zomma åt alla håll men man kan inte röra sig runt i bilden så det gäller att zomma rätt annars blir det svårt att se
Servern som den ligger på kanske inte stöder .svg?
Servern behöver inte ha något speciellt "stöd" för SVG. Dessutom så kan ju jag och en massa andra se bilden utan problem. ;)
kanske ska säga att jag får samma fel som alla andra(dvs ser ingen bild)
men svara gärna på mitt inlägg i alla fall! :stud
Hittade inga svenska, men webben är ju engelsk så, här: