D da97enla Medlem sedan dec. 2001 343 inlägg Frågan 8 mars 2002 14:50 #1 problemet har löst sig, nu funkar det!
Hej
Jag behöver fort hjälp med att länka från min flash fil till ett htmldokument. Själva länkningen har jag fixat, men jag vill definiera en viss storlek på mitt popuppfönster, var gör jag det!
Enla
Tengblad Medlem sedan dec. 1999 8 277 inlägg I headen använder du:
<script language="JavaScript">
<!--
// openWindow()
// opens a popupwindow
// 'features' optional
//
function openWindow(theURL,winName,features) {
if (!features)
{
features = 'scrollbars=no,width=800,height=600';
}
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
I flash använder du:
On (release)
Get URL ("openWindow('main.html','popupname','scrollbars=no,width=800,height=600'); return true;")
Om det är så du menar?
D da97enla Medlem sedan dec. 2001 343 inlägg Jo, det var precis så jag menade. Men jag får ett felmeddelande när jag testar. Jag tror det beror på javascriptet i headerfilen.
Fel: ')' förväntades.
Enla
Tengblad Medlem sedan dec. 1999 8 277 inlägg Jag har redigerat koden ovan se om du får det att funka nu!
D da97enla Medlem sedan dec. 2001 343 inlägg Hej det funkar fortfarande inte. Men nu får jag ett felmeddelande att den inte hittar filen, men det ser ut så här i adressältet i webbläsaren.
http://192.168.1.44:3035/openWindow ('index.asp','scrollbars=no,width=100,height=350');returntrue;
ska javascriptet verkligen synas?
Enla
prova med:
Get URL ("javascript:openWindow('main.html','popupname','scrollbars=no,width=800,height=600'); return true;")