FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg Jag tänkte att göra en hel sida i flash och jag hört att det är bättre att använda sig av LoadMovie istället för TellTarget men jag vet ej hur man gör LoadMovie så nu frågar jag efter hjälp
------------------
Dont drink and drive!!! smoke shit and fly!!!
så vitt jag vet så använd tell target och load movie till två olika saker. tell target används för att "peka" på ett movieclip för att kunna kontrollera det.
Load movie används för att ladda in andra swf filer i filmen.
------------------
Varför är bollar runda?
www.spelbasen.net
vissler
suraMedlem sedan nov. 200112 inlägg Loadmovie laddar in en extern flashfil in/över den befintliga flashfilen.
Så här skriver du:
loadMovieNum ("flashmovie.swf", 0);
"flashmovie.swf"= namnet på den fil som ska laddas in.
0 = den nivå (level) som filen laddas in i. Level 0 är basnivån. Laddar du in filen på den nivån så ersätter du den befintliga filen som redan ligger där. Levels fungerar ungefär som lager. Du kan ladda in filer ovanpå varandra utan att dom under försvinner.
testa själv så kommer du säkert underfund med hur det funkar...
Du kan även ladda in swf:er med loadMovie i en annan nivå och samtidigt placera dom på lämpligt ställe på sidan. Kan t.ex vara lämpligt om man har en meny eller något liknande som ligger i nivå 0 och som man vill skall vara synlig hela tiden.
FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg Nu hänger jag inte riktigt med här var skulle jag skriva allt det? Gärna exempel har ej hållt på så länge med flash
------------------
Dont drink and drive!!! smoke shit and fly!!!
suraMedlem sedan nov. 200112 inlägg Skriv bara:
loadMovieNum ("flashmovie.swf", 0);
Då ersätter du befintlig flashfil med den du laddar in. Prova och se vad som händer.
Du byter förståss ut flashmovie.swf mot din egen flashfil:)
Det jag tänkt på var så här.
URL