AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Hejsan. Nu undrar jag hur man inkluderar text från en textfil som text i en flashfilm. Tycker att det borde vara lätt juh.. ;) Tack!
------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison
Det är inte så svårt. Det du egentligen gör är att infoga en variabel i ett textfält.
Börja med en textruta som du ger en variabel ex- "minVariabel".
I din textfil(dinfil.txt) som du vill infoga börjar du med:
minVariabel=Bla Bla bla bla osv.
Sen beror det på hur du vill ladda din fil, låt oss säja att det är på en knapp.
on (release) {
loadVariablesNum ("dinfil.txt", 0);
}
Klart, prova och lycka till :e
------------------
Janne
"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"
[Redigerat av JaktJanne den 09 feb 2001]
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Det var inget.. ;) *fick hjälp av en kompis över icq* Tack så mycket!
------------------
Axel Veibäck
Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff. /Mariah Carey
[Redigerat av Axel den 10 feb 2001]
ToLate :e
------------------
Janne
är bara slöseri med tid"
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg (förra inlägget syftade på en följdfråga som jag redigerade bort.) ;)
Nu undrar jag lite till. Å, ä och ö krånglar i den inlänkade texten. Hur fixar jag det? htmlentities funkar ju inte.. ;)
------------------
Axel Veibäck
Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff. /Mariah Carey
Pröva att använda, %C5, %C4 och %D6 för Å, Ä och Ö och %E5, %E4 och %F6 för å, ä och ö
------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president
Grattis USA
Du kan också markera knappen [] 'include outlines characters' men då blir filen större.
------------------
Janne
är bara slöseri med tid"
anddoMedlem sedan juni 200111 inlägg Går det att inkludera en textfil som ligger på en annan server?
Enligt manualen går det inte
suraMedlem sedan nov. 200112 inlägg På tal om åäö och lite andra specialtecken i txt filer som man läser in i flash. Kolla den här länken!
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/url_encoding.htm