Hej där!
Jaa...Director är ganska bäst när det gäller multimedia-presentationer...
Men du kan naturligtvis använda dig utav Flash och HTML...du ville inte koda...prova dreamweaver...
------------------
manna
2 svar · 377 visningar · startad av eMan
Jag skall göra en cd-produktion och funderar lite på vilket verktyg jag skall använda för ändamålet. produktionen skall innehålla lite multimediala element med animationer och en och annan filmsnutt förutom dess huvudsakliga innehåll som är diverse handböcker och liknande för personalen. Finns det några bra alternativ till Director för att skapa en sådan produktion? Det som i huvudsak skall göras är att skapa ett funktionellt och snyggt (rent) gränssnitt för att hitta de olika delarna på cd:n. Det skall även gå att söka olika dokument osv. Känns på sätt och vis som lite "overkill" att inhandla och lära sig Director för produktionen men det kanske är det enda som finns och som är bra.
Jag är ute efter ett verktyg där man åtminstone till stora delar slipper att jobba kodbaserat utan kan redigera i wysiwyg-läge (eller vad det nu heter).
Är nybörjare på det här med multimedia så ett enkelt men kraftfull verktyg skulle vara kanon.
Förslag eller erfarenheter ni vill dela med er av?
[Redigerat av eMan den 21 mar 2001]
Hej där!
Jaa...Director är ganska bäst när det gäller multimedia-presentationer...
Men du kan naturligtvis använda dig utav Flash och HTML...du ville inte koda...prova dreamweaver...
------------------
manna
Jag menade inte html-kod utan syftade närmast på kodbaserade multimediaverktyg som t ex GLPro för cd-produktion.
Men tack ändå!
------------------
Det känns skönt att veta att vissa saker helt enkelt inte går att förklara med sunt förnuft.