Jag håller på att göra ett spel i flash och vill ha en klocka som går medan spelet är igång. Jag har använt mig av funktionen (Int(GetTimer / 1000)) och det funkar alldeles utmärkt. Problemet är att jag vill stoppa/nollställa klockan vid några tillfällen. Är det någon som vet hur man gör detta alternativt hur man får klockan att bara mäta vissa bestämda "scenes"?
Klockan i Flash
5 svar · 402 visningar · startad av nepes
GetTimer hämtar så vitt jag förstår tiden för hur länge flashen har varit igång. Därför fungerar det inte att sätta variabeln till 0. Nästa gång den hämtar GetTimer så blir den vad programmet säger att den är igen.
tack för hjälpen men jag löste det på ett annat sätt. Dock ganska fult men ändå: två olika variabler lagrar samma värde som hämtas från (Int(GetTimer / 1000)). när klockan stoppas läggs värdet från den ena i en tillfällig variabel. När klockan startas igen får jag den tiden som då klockan stannades genom (Int(GetTimer / 1000)-tempvariabeln+(dengångna tiden)). då ser det ut som om klockan fortsätter på den tiden där den "stannades".