webForumDet fria alternativet

Generator problem.

6 svar · 376 visningar · startad av JaktJanne

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Behöver använda mig av ett Generator objekt, List. Då behöver jag ha en Data source, anger jag en fil tex: textfil.txt så funkar det men jag skulle vilja använda en variabel istället och välja filnamnet via script i flash.
Ex foo="textfil.txt"
Nu är frågan går det överhuvudtaget att använda variabler, har slitit sönder hårbotten snart.

------------------
Janne

"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"

FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Jag brukar använda variabler till det mesta och har för mig att det även går att hämta filer.

Kan du lägga ut alla raderna som du använder för att hämta filen, så blir det kanske lättare att hitta felet.

Jag har en action på en knapp:
on (release) {
text = "inc/ostersund.txt";
loadMovieNum ("gen.swt", 1, "GET");
}

Jag har ett textfält med variabel 'text' och där ser jag min sökväg.

I fältet för Generator Objektet har jag provat med följande: {text},"{text}",("{text}"),text och inget funkar.

I manualen står följande om fältet där jag försöker med min text, Data Source: The Data source that will parsed / sorted. Can be from any source that Generator supports including file, http, data base, ftp, etc...

Hjälper detta tror du :q

------------------
Janne

är bara slöseri med tid"

Ok, just dessa fälten har jag aldrig använt (eller generator ö.h.t.) så jag kan inte säga om det funkar eller inte.

I ditt exempel verkar det som du döpt textfältet till samma namn som sökvägsvariablen och det är nog inte bra (kanske jag som missuppfattat det hela)

Om man laddar en textfil som variabel i själva flashfilmen så fungerar det dock utmärkt. Det enda man bör observera är att det inte tolkas som en sträng, utan som expression.

Eftersom swt-filen laddas in i den befintliga flashfilmen så borde dock variabelsubstitionen fungera men frågan är om dessa fälten går via actiontolken i flash?

[Redigerat av FlashX den 21 mar 2001]

Det går att skicka till actiontolken från generator det är ett som är säkert, men med {} runt om.
Jag skiter i denna lösning utan kör med flera filer istället. det blir nog inte så många i slutändan. Fördelen hade varit att kunden bara ändrade i en textfil så ändrade sig Flashfilmen därefter, men man kan inte få allt här i världen :e

Textfältet har jag för att kolla så variabeln kommer fram.

Tack åndå :)

------------------
Janne

är bara slöseri med tid"

[Redigerat av JaktJanne den 22 mar 2001]

Hade inte serverdelen varit så förbaskat dyr så hade jag gärna lagt upp det på min server.
Skulle vara mycket trevligt att testa funktionerna i Generator...

Det är inte skarp generator så att säja jag använder utan "Macromedia Generator Authoring Extensions for Flash 4 and 5".
Med det kan du skapa Flashsidor med Generatorfunktioner, har lagt upp och provat tex på passagen och dom har nog inte generator server hos sig men det funkar bra.
http://www.macromedia.com/software/generator/download/
------------------
Janne

är bara slöseri med tid"

[Redigerat av JaktJanne den 22 mar 2001]

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)