RiriMedlem sedan dec. 2000189 inlägg
Hej,
JaktJanne hjälpte mig för ett tag sedan med att lite asp och flash i kombination, eller hänvisade mig rättare sagt till ett ställe där svaret fanns att finna, tack!
Nu har jag fått klart en liten prototyp på det spel jag vill göra, har dock slut på idéer och självkritik. Skulle uppskatta om ni tog en titt på detta lilla spel, berättar vad ni tycker, vad som inte funkar, vad som borde vara annorlunda och vad man skulle kunna göra annat sätt!
MASKEN
Har inte lagt ut den på "Kolla min hemsida" då jag bara önskar respons på flash filmen. Bara dom som kan flash vet ju vad som är möjligt och vilken arbetsinsats som krävs i programmet, hoppas det är ok.
Tackar så mycket på förhand!
------------------
DÖDEN ÄR LIVET - FAST TVÄRTOM
richardhallgren@usa.net
[Redigerat av Riri den 06 feb 2001]
[Redigerat av Riri den 06 feb 2001]
JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 249 inlägg
Kul att du löste det. Jag tycker du skulle kunna ha ett val hur fort man vill att masken skall röra sig.
Varför inte en text om att man skall använda pilarna :q
Gärna lite större 'bana' skulle inte skada.
Inte alltför stor arbetsinsats väl :e
Visst har du rätt att den borde ligga i "Kolla min ...", många som kan Flash tittar nog även där. Men den får ligga kvar så länge.
------------------
Janne
"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"
RiriMedlem sedan dec. 2000189 inlägg
Bara 4 poäng JaktJanne!, jag förstår att du vill ha en större bana ;)
Skämt å sido har jag dock tänkt att ha den som en slags banner på min kommande sida där för är filmen satt till 600*80 vilket passar bra i där.
Olika hastigheter... Hur skulle poäng räkningen funka då för att vara rättvis? Skulle den anpassas efter hur fort man körde då eller? Typ Nokias snake, eller? Kanske ingen dum idé...
Att man skulle använda piltangenterna var ju så självklart för mig att jag aldrig funderade på att lägga in en förklarande text. Skall jag fixa direkt! :)
------------------
DÖDEN ÄR LIVET - FAST TVÄRTOM
richardhallgren@usa.net
JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 249 inlägg
Spel är inte min starka sida .. :)
Tips
Du kan väl ge mer poäng ju fortare det går. För att göra det mer avancerat så kan man öka hastigheten efter vissa poäng.
(Då blir det svårt som f**n :e)
------------------
Janne
"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"