Har en liten Flash-scroller som ligger på en hemsida. Jag skulle på något sätt vilja att hemsidan automatiskt kan avgöra om användaren har Flash installerat och påtalar att denne bör ladda hem det om så inte skulle vara fallet.
Är dett möjligt på något sätt?
I File >Publich Settings finns alternativ om du skall detektera om användaren har Flash. Skapa en HTML sida och klipp ut den koden som genereras.
Du kan också kolla hos Macromedia
Vilket alternativ är det?
...hittar inte.
När jag går till File-Publish settings så finns där 3 flikar, Formats, Flash och HTML. På vilken av dessa ska det finnas?
Nu har jag inte Flash i denna maskinen så jag skall försöka reda ut det fån minnet :l
Under HTML fliken har du en drop down med olika alternativ, välj default > Publish.
Kolla din kod, i Embed och Objekt taggen skall det finnas sökvägar till Macromedia.
Nedanstående är det enda jag har i min html-fil angående denna Flash-scroller.
Räcker det för att kolla om användaren har Flash. Vad händer om denna inte har flash? Hämtas det automatiskt eller får man ett meddelande?
Det kommer upp en ruta där man får frågan om man vill ladda ner flash-player...
Det finns olika javascript med som kollar om man har flash-player installerat. tror det ska finnas sånt på macromedia.com. annars kanske det finns här på webforum under javascript.
om du har dreamweaver så finns det sånt script i behaviormenyn...