Hejsan
Det här känns helt sjukt att fråga om, men det är eoner sen jag gjorde nåt i flash och nu ska jag göra en grej med fyran. Men när jag gjort en skip-button med bara text så blir texten redigerbar i den exporterade filen! När jag ska lägga en rektangel över texten i "hit"-stadiet så hamnar den under texten även om jag gör ett nytt lager och lägger det överst. Sen gjorde jag även en "exact preloader" samma som finns på flashzone.com. Den räknar fram laddningen till 40%, sen stannar den där tills filmen är laddad. Spelar det någon roll på vilket lager man lägger labeln som preloadern ska kolla om den är laddad?
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta trots två röriga frågor.
/Karlsson
Button
3 svar · 341 visningar · startad av Karlsson
Det låter som du har din text i ett textfält, stämmer det ?
Kör en 'Test movie' (ctrl+enter) och välj 'show streaming' (Ctrl+Enter där också) så ser du hur din movie laddas och i vlken frame den stannar.
------------------
JaktJanne
"Mannen är tyst när han lider,
Kvinna lider när hon är tyst"
- Sv. Ordspråk
Tack för svaret.
Jo, texten låg ju naturligtvis i ett textfält, jag hade tryckt in den knappen :-) när jag gjorde rutan för variabeln "% frames laddade". Det andra problemet kvarstår dock, den räknar upp till 40%, sen stannar den där tills filmen startar. Nåja, jag kör ju en fattigmans-preloade nu och det går ju också.
Att den stannar beror kanske på att efter 40 % så laddas resten i samma frame, beror lite på hur din preloader ser ut.
Har man lite tyngre saker så laddas movien i lite olika takt och då kan man göra movien längre för att sprida ut grafik och text m.m så kan det se bättre ut.
Det är förstås bättre som du gjort att välja en preloader som ser bra ut, det är i alla fall slutresultatet som räknas. :)
------------------
JaktJanne
"Mannen är tyst när han lider,
Kvinna lider när hon är tyst"
- Sv. Ordspråk