Finns det några bra knep för att få ner storleken på filmerna? Är det något speciellt jag bör tänka på?
(Har en .fla fil på 2,3mb) :e
------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign
"Stå på dig annars gör någon annan det"
11 svar · 543 visningar · startad av Tengblad
Finns det några bra knep för att få ner storleken på filmerna? Är det något speciellt jag bör tänka på?
(Har en .fla fil på 2,3mb) :e
------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign
Öppna "Library" och släng eventuella importerade ljud och bilder som du inte använder i filmen.
Det brukar mestadels vara dessa som upptar den största delen.
Fast 2Mb är nog ganska normala .fla-filer ser jag nu när jag kollar mina egna =)
JaktJanne - Nej .swf filen ligger på 223kb det är lite i största laget.....jag har tagit bort allt onödigt i "Library".
------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign
hmm, mina fla filer ligger på 30mb styck.. =)
swf-filens innehåll beror mycket på filmens innehåll, har du många importade bmp´s kommer filstorleken öka dramatiskt...
Och sen... citat i slutet börjar bli en wF vana? Jag tycker bara att det är fånigt, vi diskuterar Flash, inte buddha?
------------------
-----------------------
-(action_weeeeeed-)
För att få ner *.fla storleken så måste man göra så här. http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/unused_library.htm
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
det har FlashX redan skrivit...
förutom att du påpekar att man måste spara filen efter man kastat onödiga saker.
------------------
-(action_weeeeeed-)
Hmmm...du måste välja Save As...
och skriva över den gamla filen, det räcker inte att bara välja Save.
Det är en liten bugg i flash.
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
Fråga: Hur mycket påverkar antalet lager filstorleken? Det kan ju vara enkelt för mig att ha många lager, men om jag vill ha små filer kan man ju avstå från det. Är det stor skillnad?
------------------
Axel Veibäck
- http://www.axelweb.nu
- axel@axelweb.nu
Först sen, skriv tänk!