webForumDet fria alternativet

Preloder

4 svar · 386 visningar · startad av McD

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Hej

Har en preloder i böjran av min film... tänkte lägga en till i mitten av filmen för att minska tiden för första prelodern att gå upp till 100% men när jag lägger till en ny preloder så funkar den inte... ?!?!?!? När filmen väl kommer till andra prelodern så blippar den bara förbi och fortsätter. Kan troligtvis ha att göra med att mina targets är fel...alltså att första prelodern laddar hela filmen ändå...var går jag in och ändrar jag har ju en standardpreloder....

------------------
********- McD -********
Burgers for the people!
***[ www.mcdz.net ]****

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Vad menar du med standardpreloader?
Det kan troligtvis vara så att när första preloadern är klar så startar din film men under tiden så laddas resten av movien in i cachen och så när det är dax för preloader2 så är redan allt laddat. Du kan se hur din movie laddas i 'Control -> Test scene' och där väljer du 'Control -> Show streaming'. Då kan du se hur din film laddas, mycket användbart.

------------------
JaktJanne
Min Flashsite

Mycket möjligt att det just är så!

Men hur talar man om för prelodern att inte allt ska ladda?

Standardpreloder, vetetusan va jag mena med det =D (vanligpreloder)
www.nottoobad.org (FLASH länken)

Så försår du nog vad jag menar

//McD

------------------
McD -
Burgers for the people!
www.mcdz.net

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Hur styr du din preloader?

Det finns olika tekniker med en preloader, använder du "IF (Frame is loaded)" så talar du om i vilken frame som är slutet på preloadsekvensen. Använder du (_TotalFrames)så är det som i namnet, alla frames. Om du vill ha visa flera preloaders så kan ett alternativ vara att dela upp movien i flera movies och när movie_1 är klar så ger du sista framen en Action "Get URL" eller "Load movie". På så vis får du på ett enkelt sätt en ny preloader. Annars får du nog sätta stop och trixa lite.

Jag tittade på din sida men jag såg inte skymten av preloader2. Jag skulle tro att din movie är rätt stor, det tog lite tid md 56,6 modem.

------------------
JaktJanne
Min Flashsite

Precis den är stor filmen det är därför jag vill dela upp det lite, humm "load movie" den diggar jag skarpt...ska mixtra lite =)

If frame load har jag idag och det är typ efter tre frames som allt ska starta...

//McD

------------------
McD -
Burgers for the people!
www.mcdz.net

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
135 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)