Arrghh... Hur får man sidan att strunta i att det finns en gammal .swf-fil i internet-cache:n eller att filmen aldrig läggs där. Det funkar ju inte ens om man uppdaterar, utan jag måste tömma Temporary Internet Files för att få det att funka. Jag har lagt in meta-tag för att sidan alltid ska laddas på nytt men det hjälper inte på swf:en. Vore trevligt om någon vet...
Fenomenet uppstår då Exploerer inte ser någon uppdatering av sidan.
Eftersom HTML-koden är identisk med den som finns i cachen så fungerar inte en vanlig uppdatering.
Den borde uppdateras om du stänger webbläsaren eller håller ner [Ctrl] knappen samtidigt som du uppdaterar.
Eftersom den normalt uppdateras när någon besökare kommer in på sidan så är det inte något större problem, utan jag antar att det mest är ett iritationsproblem då du "testar" dina egna filmer.
Testa i så fall med [Ctrl] + [F5]
Om problemet rör andra besökare så får du helt enkelt ändra något i HTML-koden varje gång du lägger ut en ny film.
Det hjälper inte att ändra i html-filen som .swf-en ligger i och sen uppdatera "ordentligt". Den hämtar nya html-filen men inte nya .swf-filen.
Det finns inte nåt script eller nåt som fixar det?