Hej!
Jag har under en lång tid nu funderat på att starta ett online community, ett MMOCC. Alltså en virtuell värld där man ska kunna chatta, röra sig med en karaktär mm. Detta i pixel-art design!
För att kunna genomföra detta behöver jag ett team som är villiga att hjälpa med detta. Är du intresserad?
Det jag behöver är
1-3 kodare i flash.
1 designare
1-3 "vanliga" kodare.
Är du intresserad så skicka iväg ett PM till mig.
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Första frågan de flesta tänker är nog, betalar du för jobbet eller ska man jobba gratis?
De som erbjuder sig och som jag anser har det som krävs kommer om de själva vill erbjudas fast tjänst på sidan. Pengar som då kommer in från bland annat medlemmar kommer delas upp. Så, ja de kommer få betalt, dock ej förrän sidan är uppe och får in pengar.
..och det betyder alltså att om sidan "floppar" så blir det inga pengar alls? Vill inte verka taskig eller så, men tror att få skulle lägga så pass mycket av sin tid på något utan garanterad utdelning, du får det nog lättare om du startar med ett litet kapital.
Lycka till,
Om sidan nu skulle "floppa" så beror det på kodaren. Design, webhotell osv är det inga problem med. Så går det åt skogen beror det ju på kodaren själv. Kommer siten upp på nätet så kommer det att fungera sen och pengar kommer betalas.
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg
Citronvatten skrev:
Om sidan nu skulle "floppa" så beror det på kodaren. Design, webhotell osv är det inga problem med. Så går det åt skogen beror det ju på kodaren själv. Kommer siten upp på nätet så kommer det att fungera sen och pengar kommer betalas.
Hehe - vore det så enkelt att alla bra kodare automatiskt lyckas skapa en sida som poppar på nätet så skulle det finnas många sidor där ute som rockar.
Din avlöningsstrategi passar bara skolungdomar med mycket fritid, inte en yrkesverksam webbprogrammerare som söker jobb.
Så lyssna på MickeA.com och skaffa kapital och betala för jobb som utförs - om du har en bra idé som sticker ut och har bärighet i konkurrens med alla andra forum/communities etc så kommer den ju lyckas, eller hur? :)
Mr NilsMedlem sedan jan. 2000640 inlägg Undrar lite vad du själv bidrar med?
Citronvatten skrev:
Skitsnack!
headbug skrev:
Hehe - vore det så enkelt att alla bra kodare automatiskt lyckas skapa en sida som poppar på nätet så skulle det finnas många sidor där ute som rockar.
Din avlöningsstrategi passar bara skolungdomar med mycket fritid, inte en yrkesverksam webbprogrammerare som söker jobb.
Så lyssna på MickeA.com och skaffa kapital och betala för jobb som utförs - om du har en bra idé som sticker ut och har bärighet i konkurrens med alla andra forum/communities etc så kommer den ju lyckas, eller hur?
Precis, jag skulle säga att sajter som floppar ofta beror på dom som marknadsför sajten och inte på den som bygger den. Den som bygger en sajt gör det efter den plan och flowchart som finns. Så tänk om lite, om du nu ska lyckas med det här projektet.
"Om sidan skulle floppa beror det på kodaren själv..." är ju samma sak som att säga att det är biltillverkarens fel om du skullle krocka efter att ha kört mot rött...
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Verkar vara en lysande affärsidé, helt rätt i tiden!