Hej allesammans!
Jag har nu planer på ett litet projekt, men behöver till detta ett program som filmar datorskärmen och exempelvis visar detta i en flash eller shockwave ruta på hemsidan live. Någon som vet om detta över huvud taget finns, och om det finns, var kan jag ladda ner det/ köpa det?
Mycket tacksam för svar!
//
Johan
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Jag kan varmt rekommendera Fraps som inspelningsprogram. Problemet för dig är bara att den sparar i AVI-format men det borde finnas bra konverteringsprogram för att byta format.
Fast jag tror han vill ha en stream, där allt är i realtid, och det tror jag inte fraps klarar.
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Aha, då lär inte Fraps hjälpa, sorry. :)
Camtasia kanske? Har inte provat själv, men fått tips om det. Om Camtasia har en capture-drivrutin som låter dig fånga in skärminnehållet som om det vore en webcam, så kan du eventuellt kombinera med blogTV.
nitro2k01 skrev:
Camtasia kanske? Har inte provat själv, men fått tips om det. Om Camtasia har en capture-drivrutin som låter dig fånga in skärminnehållet som om det vore en webcam, så kan du eventuellt kombinera med blogTV.
Jag har kört Camtasia ett längre tag och är jättenöjd. Och ja, det går att använda datorns webcam som videokälla.
MickeA.com skrev:
Och ja, det går att använda datorns webcam som videokälla.
Nu var det ju inte det jag menade dock, utan att använda skärmen som videokälla men som en vanlig capture-drivrutin. :)