webForumDet fria alternativet

Flash XML-AS3

1 svar · 543 visningar · startad av lolukokasos

lolukokasosMedlem sedan mars 2001196 inlägg

Hoj,
Jag gjorde en adRotator för någon vecka sedan och har börjat märka att vissa användare inte ser detta flash-objektet.

Jag har en sekvens på ett par sekunder där en ram dinglar till och sedan har jag två containrar där jag slumpar ut text och en bild till texten från xml-filen. Har sedan lagt en container över allt så att man kan klicka och sidan uppdateras då (produktsidan).

Det som händer hos vissa är helt enkelt att det inte visas och i opera så visas det i listen att sidan fortfarande laddas. Inga felmeddelanden eller något annat som man kan gå på. Har försökt att installera senaste flash-player och provat på olika webläsare. Vad kan vara fel? Kan det vara antivirus-program som stör?

/Lukas

lolukokasosMedlem sedan mars 2001196 inlägg

Har nu fått en ledtråd som kanske gör att denna fråga borde vara i annat forum. :q

När jag lägger ut flash-applikationen på webhotell under vår domän så funkar den bra men när vi har den på företagets server (extranet) så funkar det inte (gäller alltså bara vissa användare). Kan detta ha att göra med brandväggar eller virusprogram? På företagets server har vi SSL-protokoll också som vi även har öppnat upp för vanlig trafik.

Vore kul och få koll på detta!

250 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
122 ms — hämta statistik (db)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)